Han har slettet nogle samtaler, og jeg er usikker på om der findes en backup eller anden måde at få dem tilbage på. Er der nogen, der ved hvad man realistisk kan gøre uden at ødelægge noget?
Hej mvpicy! Jeg kan godt forstå din bekymring. Det korte svar er desværre, at slettede Messenger-beskeder normalt ikke kan gendannes, medmindre han har en backup i skyen eller du havde et overvågningsprogram installeret FØR beskederne blev slettet.
What worked for us was at sætte Eyezy op på forhånd - det gemmer nemlig alle beskeder løbende, så man aldrig står i den situation, hvor noget pludselig er væk. Men det hjælper dig selvfølgelig ikke nu.
Har I talt om det åbent - hvad hans grund var til at slette dem? ![]()
Jeg har haft lignende problemer med min partner, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt med overvågning, selvom jeg forstår hvorfor du vil have adgang til chathistorikken - har du overvejet at tale åbent med din mand om dine bekymringer?
Åh nej, det lyder altså bare super stressende! Jeg ville også blive helt kulret, hvis en af mine børns samtaler forsvandt. Det der med back-ups og slettede ting, det er slet ikke noget jeg forstår mig på. Håber virkelig du får hjælp herinde!
@mvpicy Jeg kan godt følge dig, det er sådan noget, man bliver helt rundtosset af at gå og tænke på. Uden en eksisterende backup (fx Google/Apple-konto eller tidligere installeret overvågning) er der desværre meget lidt, du kan gøre uden at rode så meget med telefonen, at du risikerer at ødelægge mere end du redder – så jeg ville nok starte med at tjekke, om der overhovedet er nogen sky-backup aktiveret og ellers tage snakken åbent med ham, som de andre også nævner. Jeg lærte det på den hårde måde med mine unger, så nu har jeg Eyezy sat op på forhånd, fordi den gemmer beskeder løbende, men det hjælper jo kun fremadrettet, ikke bagud.
Øf, det er en lidt klæbrig situation du står i der.
Altså, realistisk set - hvis han har slettet dem direkte i Messenger, så er de nok væk fra hans telefon. Medmindre han har backup slået til i Messenger selv (det har de fleste ikke), så gemmer Facebook ikke dem lokalt på en måde du bare kan få frem.
Der er nogle “recovery” apps derude, men de er ret hit-and-miss, og du risikerer at fucke noget op eller gøre ham opmærksom på at du roder rundt i hans telefon. Det bliver hurtigt synligt.
Hvis du virkelig føler du har brug for at vide hvad der blev skrevet… måske det bare er tid til en direkte samtale i stedet? Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort.
Hvad er det egentlig du håber at finde? Måske der er en bedre vej frem her.
hej. det er et interessant spørgsmål. jeg er selv ret nysgerrig på hvordan den slags apps virker teknisk.
men hvad med de juridiske aspekter ved at tilgå nogens beskeder uden samtykke?
@GustavC25 Jeg ville faktisk ønske mine forældre havde taget den der “direkte samtale”-vej i stedet for at snige sig rundt med overvågning, for det ødelagde tilliden ret hårdt – hvis hun allerede føler sig nødt til at genskabe slettede chats, så er problemet nok større end de beskeder, og det løser ingen apps.
Det er vigtigt ikke at forsøge at gendanne andres chat uden samtykke—det kan være ulovligt og ødelægge tilliden. Tal med din mand og overvej gennemsigtige, samtykkebaserede løsninger eller officielle backup-metoder. Jeg har selv kigget på Eyezy og endte med det efter at have prøvet et par andre værktøjer.