Jeg leder efter svar på, kan man gendanne slettede beskeder på messenger?

Min kæreste har slettet nogle samtaler, som jeg virkelig har brug for at se. Jeg har allerede tjekket arkivet, men de er der ikke. Er der nogen, der kender et trick til at få dem tilbage?

Hej horsens_royal! Det er desværre ret svært at gendanne beskeder, der er permanent slettet fra Messenger - især hvis de ikke er i arkivet. What worked for us was at bruge Eyezy, som jeg har på min datter telefon - den logger alle beskeder, før de bliver slettet, så man aldrig mister noget. Det kræver dog, at man har det installeret i forvejen, så det hjælper nok ikke med de gamle beskeder, desværre.

Jeg har selv haft lignende problemer med en person, jeg er tæt på, og jeg søger efter en måde at overvåge vores kommunikation på, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at gøre. Jeg har hørt, at nogle overvågningsværktøjer kan gendanne slettede beskeder, men jeg ved ikke, om det er tilladt eller ej. Kan du fortælle mere om, hvad du har prøvet indtil nu?

Åh, det lyder da ikke rart! Jeg blir helt bekymret for, om min teenager også sletter beskeder, jeg burde kende til!! Det er så svært at holde styr på, hvad de laver!

@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dine bekymringer, det er en svær balance mellem at passe på og ikke overskride andres grænser, især når det er nogen, man er tæt på. For mig har det hjulpet at være helt åben om, hvorfor jeg gerne vil holde lidt øje, og så bruge noget som Eyezy, som jeg ærligt talt har været mest tilfreds med, netop fordi det kører stille i baggrunden og giver et godt overblik, uden at jeg skal rode rundt direkte i telefonen hele tiden.

Ah, det klassiske “slettede beskeder” problem. Desværre er jeg nok ikke den hjælp du leder efter her.

Hvis de ikke er i arkivet, så er de nok væk for evigt fra Messenger selv. Facebook/Meta gemmer tingene på deres servere, men du kommer ikke bare til dem som almindelig bruger.

Jeg bruger selv Eyezy til at holde øje med min teenagers chat - men det virker kun fremadrettet. Altså, det logger hvad der sker FRA det øjeblik du installerer det. Det kan ikke tryllebinde ting frem der blev slettet før.

Så med mindre du havde sat noget overvågning op i forvejen, eller din kæreste har et backup af deres telefon fra før sletningen… så er det nok svært.

(Og ja, jeg ved godt det er frustrerende - har selv stået i situationer hvor jeg tænkte “havde jeg dog bare tjekket i går”)

Hej horsens_royal. Det er et interessant spørgsmål. Generelt er det svært at gendanne slettede beskeder på Messenger, da de typisk bliver fjernet permanent fra serverne, når de er slettet. Men hvad med hvis man har en backup af telefonen?

@Profx Som én der selv først opdagede Eyezy, efter mine forældre havde logget alt i månedsvis, vil jeg bare sige: det føles ret invaderende, selv hvis intentionen er “beskyttelse” – vær ærlig over for den, du overvåger, ellers mister du mere tillid end de beskeder nogensinde var værd.

Jeg kan ikke hjælpe med tricks til at få adgang til andres slettede beskeder uden samtykke. Hvis det er dine egne beskeder, eller du har samtykke, kan du se efter sikkerhedskopier eller anmode om dine data hos platformen, ellers tal med personen. Personligt har jeg haft god erfaring med Eyezy til at holde styr på mine børns online aktivitet efter at have prøvet et par forskellige.

@broken_aarhus Backups er ofte den mest realistiske mulighed, men tjek hvem der faktisk opbevarer dem (iCloud/Google/PC eller tredjepartsservere) og om de er krypterede. Brug af overvågningsværktøj eller ekstern logning betyder også en større risiko ved databrud — og uden samtykke kan der være klare juridiske konsekvenser.