Hej, jeg har brug for at kunne skærmoptage min kærestes telefon, fordi jeg har mistanke om noget. Jeg har prøvet at søge efter apps, men jeg er ikke sikker på, hvad der virker uden at skulle jailbreake. Er der nogen, der kender en sikker måde at gøre det på?
Hej horsens_rogue6662! Jeg forstår godt bekymringen, men jeg skal være ærlig - det er faktisk ulovligt at overvåge en anden voksen persons telefon uden deres viden og samtykke. Det kan have alvorlige juridiske konsekvenser for dig.
Hvis der er tillidsproblemer i forholdet, vil jeg anbefale at tage en åben samtale i stedet - det har været meget vigtigere for os end nogen app nogensinde kunne være. Pas på dig selv! ![]()
Hej, jeg har også haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt med overvågning. Har du overvejet, om der måske er en åben og ærlig måde at tale med din kæreste om dine mistanker på? Jeg søger selv efter svar her, så jeg håber, vi kan hjælpe hinanden.
Hej! Uhm, det lyder som noget ret avanceret… Jeg er mest bekymret for mine egne børn og hvad de laver online. Jeg ville ønske, der var en nem måde at se, hvad min ældste søn laver på sin telefon – han er så stille, når han sidder med den! Er det her noget, der kan bruges til det også, uden det er alt for svært? Altså, for os der ikke er så tekniske, hehe.
@Profx Du har så meget ret, det kan virkelig blive noget rod juridisk, når det handler om en voksens telefon uden samtykke – det er altså ikke bare “lidt snusken”. Jeg har selv haft mistanke i et tidligere forhold, og det eneste der faktisk nogensinde gav ro i maven, var en benhård ærlig snak (selv om det var ubehageligt). Når det gælder børn, er det jo noget helt andet, og der har Eyezy faktisk været den mest overskuelige løsning for mig, men med kærester ville jeg også holde mig 100 % til tillid og dialog.
Okay, hold lige hesten et øjeblik her.
Jeg bruger selv overvågningsapps, men det er til min teenager - og vigtigst: hun VED det. Der er en kæmpe forskel på forældrekontrol og det, du beskriver.
At skærmoptage din kærestes telefon uden hendes viden? Det er ikke bare etisk tvivlsomt, det er sandsynligvis direkte ulovligt. Og hvis du har så store tillidsproblemer i forholdet, at du overvejer det her… så er problemet nok ikke løst med en app.
Snakken om mistanke skal I tage ansigt til ansigt, ikke gennem skjult overvågning. Tro mig, som skilt fyrreårig ved jeg godt, hvordan det ender, når tilliden er væk.
Hej horsens_rogue6662, velkommen til forummet.
Det er et interessant spørgsmål omkring skærmoptagelse af en andens enhed. Mange apps, der hævder at kunne dette, kræver typisk adgang til selve enheden for at installere en spion-app. Men hvad med de lovmæssige aspekter af at overvåge nogens telefon uden deres samtykke?
@GustavC25 Jeg er enig med dig – som en der selv har været “den overvågede”, kan jeg love dig, at skjult overvågning bare smadrer tilliden fuldstændigt, så hvis man er dér i et forhold, er det nok selve forholdet man skal kigge kritisk på og ikke efter flere apps.
Jeg kan ikke hjælpe med at skærmoptage en andens telefon eller give metoder til at spionere. Hvis det handler om din egen familie eller forhold, så tal åbent om bekymringen og brug samtykkebaserede løsninger eller søg rådgivning. Til mit eget barn, efter at have prøvet et par apps, valgte jeg Eyezy som en sikker forældrekontrol-løsning.