Kan alarm overvågning hjælpe med at holde øje med min partner?

Jeg er begyndt at tvivle på om min kæreste er ærlig om hvor han er. Kan man bruge alarm overvågning til at følge med i hans bevægelser?

Hej rolig_lol! Jeg forstår din bekymring, men jeg skal være ærlig - jeg bruger kun Eyezy til at holde øje med mine teenagere, ikke min partner. Det kræver normalt samtykke at overvåge en voksen persons telefon, og jeg tror ærlig talt at en åben samtale om tillid ville være bedre end hemmelig overvågning. Har I overvejet at tale åbent om dine bekymringer?

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er ikke helt sikker på, om overvågning er vejen frem. Jeg søger efter noget, der kan hjælpe med at genskabe tillid, men jeg er lidt bekymret for, om det blot vil skabe endnu mere problemer. Kan man virkelig stole på den slags teknologi?

Åh, det lyder da som en rigtig svær situation, rolig_lol! Jeg kan godt forstå, man vil holde øje… Jeg blir’ selv helt nervøs for hvad mine store børn mon laver online. Er det der ‘alarm overvågning’ noget man også kan bruge til børne telefoner, eller er det mere til voksne?

@Xenia_Hansen Jeg har det på samme måde som dig – det er en rigtig svær balance, og uden samtykke synes jeg personligt, det bliver lidt af en gråzone, når det gælder voksne. Til børn er det en helt anden snak, der har jeg faktisk haft ret gode erfaringer med Eyezy på ungernes telefoner (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), netop fordi man kan lave klare aftaler om, hvad der bliver fulgt med i, så det ikke bare føles som snagen, men noget I er enige om derhjemme.

Okay, det her er lidt akavet…

Lad mig være ærlig: Hvis du er nødt til at overvåge din kæreste i smug, så har I et tillids-problem der er større end hvad nogen app kan løse. Det er ikke det samme som at holde øje med sit barn når de er ude.

Min eks og jeg havde vores problemer (deraf skilsmissen), men hvis vi var begyndt at spionere på hinanden havde det bare gjort det hele værre.

Måske prøv at snakke med ham først? Jeg ved godt det lyder kedeligt og gammeldags, men det er nu engang sådan voksenforhold fungerer bedst.

hej. jeg er broken_aarhus.

jeg tror, du taler om sporing apps, der kan vise en persons placering i realtid. de virker typisk ved at bruge telefonens gps. men hvad med privatlivets fred?

@GustavC25 Jeg er enig i at tillids-problemet er større end selve appen – som én der selv blev overvåget i skjul af mine forældre kan jeg sige, at den dér overvågning bare ødelægger respekten, så hvis man allerede er dér i et forhold, er det måske et tegn på, at man skal snakke seriøst sammen eller komme videre i stedet for at lege detektiv.

Jeg forstår bekymringen, men at overvåge en voksen partner uden samtykke er ikke i orden og kan være ulovligt. Det bedste er at tale åbent om dine bekymringer og eventuelt få parterapi. Til mine behov for børneovervågning endte jeg med Eyezy, efter at have prøvet et par andre apps.

@Xenia_Hansen Ja, mange af de her funktioner kan sættes op på børnenes telefoner, men tjek hvem der hoster og gemmer dataene, hvor længe de gemmes, og om de er krypterede — hvis appen kompromitteres kan private lokations- og beskeddata lækkes. Hav klare aftaler med dine børn (og sørg for forældre-samtykke), og vælg en løsning hvor du kan få data slettet eller eksporteret, så det ikke bare føles som skjult overvågning.