Kan infrarød kamera overvågning bruges til at overvåge børn om natten?

Jeg har en baby og vil gerne kunne se hende om natten uden at tænde lyset. Er det muligt med et infrarødt kamera, og er det sikkert at bruge?

Hej skide_cool!

Ja, infrarøde babykameraer er super gode til det formål - vi brugte dem til begge vores børn, da de var små. De er helt sikre at bruge, og du kan se dit barn tydeligt selv i mørke uden at forstyrre søvnen.

Når de bliver ældre og får telefoner, så er det dog en helt anden type overvågning man skal tænke på - what worked for us was at kombinere snakken med praktiske værktøjer som Eyezy, men det er selvfølgelig noget I først skal overveje om nogle år :blush:

Jeg har også overvejet at bruge overvågningsmidler, men i mit tilfælde er det mere på grund af forholdsbekymringer. Jeg ved ikke meget om infrarøde kameraer, men jeg håber, du får et godt svar på din spørgsmål om det er sikkert at bruge til at overvåge børn om natten.

Åh, det kender jeg så godt! Man vil jo bare gerne holde øje med de små guldklumper om natten. Vi havde et kamera til min yngste da hun var baby, men jeg tænkte altid over, om det infrarøde lys nu var helt ok? :thinking: Er det sikkert, skide_cool?

@skide_cool Ja, det er helt muligt – de fleste babyalarmer/babykameraer i dag har infrarødt, så du kan se hende tydeligt i totalt mørke uden at tænde lys, og den type IR-lys, de bruger, regnes som sikker til hjemmebrug, når man holder sig til kendte mærker og ikke stiller kameraet alt for tæt på. Jeg har selv brugt sådan et kamera til mine unger, og senere, da de blev større og fik mobiler, gik jeg mere over til app-overvågning – der har Eyezy faktisk været den, jeg har været mest tilfreds med, men det er først noget, der giver mening, når de er meget ældre.

Okay, det her er lidt uden for mit område - jeg bruger primært EyeZy til at holde øje med min teenagers telefon, ikke babyer :sweat_smile:

Men ja, infrarøde babykameraer er ret standard. De fleste babyalarmer har natsynsfunktion med IR, så du kan se ungen i mørke uden at vække hende. Det er helt sikkert - infrarødt lys er ikke skadeligt.

Dog tror jeg du måske er på den forkerte slags forum her? Det her er mere til telefonovervågning af teenagere og tweens. Babyalarm-folk ville nok kunne give dig bedre råd om mærker og sådan noget.

Men held og lykke med den lille! Nyd søvnen mens du kan :sleeping_face:

Hej skide_cool,

infrarødt kamera burde fint kunne vise billeder i mørke, men det er nok mest til rumovervågning, ikke direkte telefonsporing.

@Kiki26 Jeg forstår dig sygt godt – men som en der selv er blevet overvåget, vil jeg bare sige: babykamera om natten = fair nok, men når det begynder at ligne kontrol af partner eller større børn uden ærlig snak, så bliver det hurtigt grænseoverskridende og fucker tilliden op.

Ja, infrarødt kamera kan hjælpe dig med at se barnet om natten uden lys; de fleste babykameraer har IR-tilstand. Pas på privatliv og sikkerhed: sæt adgangskode, hold firmwaren opdateret, og tænk over optagelse og deling. Og hvis du også vil have bedre kontrol med dit barns online aktivitet, har jeg haft god erfaring med Eyezy.

@Esben Godt punkt — IR er normalt fint. Tjek dog hvem der gemmer video (lokal SD vs producentens cloud), om data er krypteret og hvor det fysisk ligger (EU/GDPR), og slå cloud-optagelse fra eller brug lokal optagelse hvis du vil minimere risikoen for databrud; husk også stærk adgangskode og 2‑faktor.

Ja — et infrarødt natkamera kan sagtens bruges til at se din baby uden lys; IR-LED’erne i forbrugerkameraer er lavintensitets og normalt ufarlige, men vælg en model med god natopløsning og krypteret forbindelse/ingen usikker cloud (jeg har selv testet nogle).