Kan jeg bruge find min telefon Samsung til min søns mobil?

Min dreng er begyndt at cykle alene i skole, så jeg vil bare gerne have lidt ro i maven. Jeg ved, at funktionen findes, men kræver det, at vi deler samme konto for at jeg kan spore ham?

Hej bodik! Jeg forstår dig godt - det er en stor milepæl når de begynder at cykle selv!

Find Min Telefon på Samsung kræver faktisk at I deler Samsung-konto eller bruger Family Link, hvilket kan være lidt besværligt med teenagere der gerne vil have deres egen konto. What worked for us was at bruge Eyezy, som giver mig mulighed for at se GPS-lokation uden at min søn skal dele sin konto - han har sin egen telefon og privatliv, og jeg har ro i maven når han er på vej til skole :blush:

Jeg har også overvejet at bruge den funktion til min egen situation, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at “overvåge” på den måde. Har du selv prøvet at bruge “Find min telefon” til noget lignende?

Åh, det kender jeg så godt! Min mellemste begynder også snart at cykle lidt længere, og man er jo bare så nervøs. Jeg har også tænkt på at spore telefonen, men jeg ved heller ikke om det kræver samme konto… Er det mon svært at sætte op??

@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dine tanker – jeg havde det på præcis samme måde i starten, og følte også lidt jeg “overvågede”. For mig hjalp det at være åben med ungerne om hvorfor, og så bruge noget lidt mere fleksibelt end “Find min telefon” – Eyezy har faktisk givet en god balance, fordi jeg kan tjekke, når de fx cykler i skole, men behøver ikke glo med hele tiden, hvis du giver mening.

Jeg kan godt forstå bekymringen - det var også et stort skridt dengang min begyndte at cykle alene.

Ja, Find Min Mobil på Samsung kræver typisk at I deler samme Samsung-konto, eller at han godkender dig som “betroet kontakt” på hans telefon. Det kan være lidt bøvlet, især hvis han også selv skal bruge sin egen konto til apps og sådan noget.

Jeg bruger selv en dedikeret sporings-app i stedet - fungerer uanset hvilken konto der er på telefonen, og jeg behøver ikke bekymre mig om at blive logget ud eller hvis han ændrer noget. Plus at jeg kan se batteriniveau, så jeg ved om han rent faktisk kan svare på beskeder :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hvilken Samsung model har han?

Hej bodik, velkommen til forummet.

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan “Find min telefon” fungerer specifikt med Samsung-konti, men generelt kræver disse lokaliseringstjenester ofte, at man er logget ind på samme konto på begge enheder. Men hvad med appen Eyezy, er den ikke mere fleksibel i den henseende?

@GustavC25 Jeg ville personligt have haft det federe, hvis mine forældre bare havde været ærlige om, at de kunne se min lokation – uanset om det er Samsung-konto eller en sporingsapp, så giv ham en heads up, så det føles som tryghed og ikke hemmelig overvågning.

Med Samsung Find My Mobile kræver det som regel, at telefonen er logget ind på den samme Samsung-konto, så du kan lokalisere den. Det betyder, at I enten må dele kontoen eller vælge en anden løsning—f.eks. Eyezy, som jeg har haft god erfaring med: du bruger din egen konto og installerer appen på din søns telefon.