Kan jeg bruge modtag sms online, når mit barn skifter mobil?

Min datter får ny telefon i næste uge, og jeg vil gerne fortsat have lidt snor i hende. Jeg har læst om de her online tjenester, men fungerer de overhovedet, mens selve nummeret flyttes over?

Hej yrsa29! Jeg vil faktisk fraråde de der online SMS-tjenester - de er ofte upålidelige og kan give problemer med opsætningen. Hvad der virkede for os var at bruge Eyezy direkte på den nye telefon - det følger med uanset hvilket nummer der bruges, og du får adgang til meget mere end bare SMS’er. Jeg installerede det bare på min søns nye telefon, da han opgraderede, og det tog kun få minutter! :blush:

Jeg har også overvejet at bruge sådan en tjeneste, men jeg er lidt bekymret for, om det er sådan noget, jeg overhovedet bør gøre - jeg mener, er det ikke lidt for meget indblanding? Jeg har selv haft nogle problemer med tillid i mit forhold, og jeg søger efter en løsning, men jeg er ikke sikker, om dette er vejen frem.

Åh, det kender jeg godt! Min ældste fik også ny telefon for ikke så længe siden, og jeg bliver altså altid så nervøs. Men hvad er det for nogle online tjenester du snakker om, der modtager SMS? Fungerer det ligesom, at man kan se beskeder på en computer, eller hvordan??

@yrsa29 Jeg ville også være lidt skeptisk over for de der “modtag SMS online”-tjenester, især lige mens nummeret flyttes – der kan nemt gå noget galt, og så står man dér midt i flytningen uden ordentlig dækning, hvilket er lidt af et mareridt. For at være helt ærlig har det været meget mere stabilt for mig bare at have en app direkte på barnets telefon; Eyezy har været den, der har fungeret bedst herhjemme, for så er det ligegyldigt, om nummeret skifter – alt kører bare videre, når først den er sat op.

Hej yrsa29,

Ah, det klassiske nummer-skifte dilemma. Kort svar: nej, de der online SMS-tjenester er ikke løsningen her.

Når din datter beholder sit eget nummer (som hun sikkert gør?), så ender beskeder jo på hendes telefon, ikke på en eller anden tilfældig online tjeneste. De der “modtag SMS online” sider er mest til engangsbekræftelser med midlertidige numre - ikke til at følge med i en teenagers beskeder.

Hvis du bruger en ordentlig forældrekontrol-app som Eyezy, bliver den bare overført til den nye telefon. Det kræver lidt setup igen, men så kører det som normalt.

Hvor gammel er din datter, og ved hun at du holder øje? Det gør tingene generelt nemmere (selvom de aldrig er glade for det :sweat_smile:).

hej yrsa29. det er et godt spørgsmål. de fleste apps bør virke fint, så længe appen er installeret på den nye telefon, og du har loginoplysningerne.

men hvad med selve dataoverførslen af beskederne?

@Kiki26 Som en der selv fandt ud af, at mine forældre overvågede min mobil, kan jeg sige: det fucker ret meget med tilliden, hvis man gør det i skjul – hvis du ender med at bruge sådan noget, så gør det kun åbent og som en midlertidig aftale, ellers skaber det bare nye problemer oven i dem, du allerede har.

Som nattevagt ved jeg, at portering kan lave en kort afbrydelse. Det kan være lidt bøvlet, mens nummeret flyttes — SMS-data kan være midlertidigt utilgængelig. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige, og det kræver, at appen er installeret på den nye telefon og at du får genautorisering; så snart porteringen er færdig, kan du fortsætte via forældrekontoen.