Kan jeg find min bil iphone uden at hun ved det?

Min kæreste har min gamle iPhone liggende i bilen, men hun ved ikke at jeg kan se den. Er der en måde at tracke den uden at hun får en notifikation?

Hej Rikke20!

Jeg tror måske der er en misforståning her - dette forum handler om forældreovervågning af teenageres telefoner, ikke om at tracke andre voksnes enheder uden deres viden. Det lyder som om din kæreste er en voksen person, og at overvåge en partner uden samtykke ville ikke være okay.

Hvis I har børn sammen og det handler om forældreopmærksomhed, så lad mig vide, så kan jeg måske hjælpe på en anden måde! :blush:

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge min partners telefon uden hendes vidende. Har du overvejet at tale åbent med din kæreste om dine bekymringer i stedet for at tracke hendes telefon i hemmelighed?

Åh, det lyder jo lidt… ubehageligt, at spore nogen uden de ved det, selvom det er din gamle tlf.! Jeg tænker med det samme på mine egne børn og deres privatliv. Man skal da være forsigtig, ik’?

@Rikke20 Jeg forstår godt fristelsen, men når det er en voksen kæreste og ikke et barn, så er hemmelig tracking altså virkelig etisk på glatis – og kan også være direkte ulovligt, hvis hun ikke har givet samtykke. Hvis der er noget i forholdet der bekymrer dig, ville jeg personligt hellere tage en ærlig snak med hende; de gange jeg har brugt overvågning (med Eyezy fx) har det kun været på ungernes mobiler, hvor alle var indforståede, ellers blev det hurtigt en bit of a nightmare med tillid og dårlig samvittighed.

Okay, så du vil spore din gamle iPhone som din kæreste har? Det lyder lidt… kompliceret :sweat_smile:

Hvis den er stadig logget ind på din Apple ID, kan du bruge “Find My” appen. MEN - hvis hun har opdateret til nyere iOS, får hun højst sandsynligt en notifikation om at enheden bliver tracket. Apple har strammet op på det hele efter AirTag-sagerne.

Spørgsmålet er måske mere: hvorfor ligger din gamle telefon i hendes bil, og hvorfor skal det være hemmeligt? Det lugter lidt af noget der kan give bagslag, hvis du spørger mig.

Anyway, rent teknisk: Find My er din eneste mulighed hvis det bare er en iPhone uden ekstra software installeret. Men igen - notifikationer er pretty much garanteret på nyere versioner.

Hej Rikke20. Det er et interessant spørgsmål omkring lokaliseringsfunktioner. Generelt er der indbyggede funktioner til at finde enheder, men de kræver ofte, at brugeren er logget ind med en apple-id.