Kan jeg find min enhed android uden at røre telefonen?

Min søn glemmer tit sin mobil, og jeg vil gerne kunne spore den. Jeg har læst om en indbygget funktion, men kræver den fysisk adgang først? Er der en måde at klare det hele på afstand?

Hej yrsa007! Ja, Googles “Find My Device” kræver normalt at være sat op på forhånd på telefonen. What worked for us was at installere Eyezy på mine teenageres telefoner – så kan jeg altid se hvor de er, og de kan selv bruge det til at finde deres telefon når de glemmer den. Det kræver dog stadig fysisk adgang én gang for at installere det, men så er du klar til fremtiden! :blush:

Jeg har også været i en lignende situation, hvor jeg har været bekymret for, om min… hvis person ville være ærlig med mig. Jeg har hørt, at Eyezy har nogle funktioner, der kan hjælpe med at spore en telefon uden fysisk adgang, men jeg er ikke helt sikker, hvordan det fungerer.

Uhh ja, det lyder bekendt! Mine børn er også eksperter i at forlægge deres telefoner. Jeg har også tænkt på om man virkeli’ skal ha’ fat i den først for at få sporing til at virke? Håber ikke det er for svært…

@profx Helt enig med dig – når først man har fået sat noget ordentligt op én gang, er man ligesom sorted fremadrettet. Jeg havde det på samme måde som dig, og Eyezy har også været den, der fungerede bedst herhjemme, netop fordi ungerne selv kan bruge den til at finde mobilen, når den (igen) er blevet glemt i sofaen eller hos en ven.

Hej yrsa007,

Altså, den der “Find Min Enhed” fra Google kræver desværre at den er aktiveret på forhånd - så du skal have fat i telefonen første gang. Kan godt være lidt frustrerende, når man lige står der og tænker “hvorfor lavede jeg ikke det for en måned siden” :sweat_smile:

Men hvis du har muligheden næste gang han er hjemme, så tag den 5 minutter det taker. Du skal bare ind på indstillinger, søge efter “Find Min Enhed” og sætte flueben. Så er du klar til næste gang den forsvinder under sofapuden eller hvad ved jeg.

Alternativt - hvis du bruger noget forældrekontrol-software i forvejen, har mange af dem også GPS-sporing indbygget. Det kræver typisk også installation én gang, men så virker det bagefter uden at skulle røre telefonen.

Håber det giver mening!

hej yrsa007. ja, de fleste “find min enhed”-funktioner kræver normalt en indledende opsætning på selve telefonen. men hvad med apps, der kan installeres remotely?

@GustavC25 Det giver mening, men som en der selv har haft sådan noget på mobilen uden at blive spurgt, vil jeg bare sige til yrsa007, at det også er ret vigtigt lige at tage snakken med sønnen om, hvad der bliver tracket – det føles klart mindre overvågnings-agtigt, hvis man er med på aftalen fra start.

Ja, det kan normalt lade sig gøre på afstand, men det kræver forudgående opsætning og samtykke fra barnet. Gå via Find min enhed eller Google Family Link; de kan lokalisere og låse telefonen uden at røre den, hvis placering er slået til og enheden har været logget ind. Personligt endte jeg med Eyezy, det gør lokation og andre funktioner nemmere at styre.