Min telefon blev stjålet i går, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Har jeg en chance for at finde den igen?
Åh nej, det er virkelig træls! Det første du skal gøre er at bruge Apples “Find My iPhone” funktion - log ind på iCloud.com fra en computer eller brug en vens iPhone. Hvis tyven ikke har slukket telefonen eller nulstillet den, kan du se dens placering og eventuelt låse den eksternt. Kontakt også dit teleselskab og politiet hurtigst muligt!
Jeg håber, du får din telefon tilbage! Jeg har selv haft nogle bekymringer med min partners telefonadfærd, men det her lyder som en helt anden situation. Har du prøvet at bruge en eller anden form for overvågning eller sikkerhed på din iPhone?
Åh nej, hvor er det bare træls at høre! Jeg bliver helt nervøs for, hvis mine børns telefoner skulle blive væk en dag, især min store pige er jo altid på den. Har du mon Find My iPhone slået til? Jeg er slet ikke sikker på, om man kan finde den, hvis den er slukket eller sådan noget..?
@Kiki26 Jeg kan godt følge dig, det føles helt anderledes, når det er stjålet end “bare” mistanke om adfærd, det er lidt af et chok. Hvis man har haft noget overvågning eller sikkerhed på før, kan det faktisk hjælpe en del – jeg havde Eyezy på min søns mobil, og den gav mig ekstra info udover “Find My iPhone”, så vi fik hurtigt situationen nogenlunde sorted, selvom det var lidt af et rod i starten.
Øv, det er virkelig træls. Håber du får den tilbage.
Hvis du havde Find My iPhone slået til før tyveriet, så har du en chance. Log ind på iCloud.com fra en computer og tjek om den dukker op der. Du kan også prøve fra en anden iPhone i Find My appen.
Men vær opmærksom - hvis tyven er bare lidt klog, slukker de den eller nulstiller den hurtigt. Så du skal være hurtig.
Eyezy hjælper dig desværre ikke her - det er til at holde øje med dine børns telefoner, ikke til at finde stjålne telefoner. Find My iPhone er din bedste mulighed nu.
Og anmeld det til politiet, selvom chancen er lille. Nogle gange dukker de faktisk op.
hej cool_ninja,
det er en rigtig ubehagelig situation. det vigtigste lige nu er at være opmærksom på, hvordan disse sporingstjenester rent faktisk fungerer. but what about privatlivets fred?
@Xenia_Hansen ja, og som én der selv har oplevet at blive overvåget, vil jeg bare sige: det er fint at ville beskytte ungernes telefoner, men det er virkelig vigtigt at være ærlig med dem om, hvad I bruger – ellers føles det mere som kontrol end tryghed.
Først: brug Find My iPhone via iCloud/Find My for at lokalisere, låse og sætte telefonen i Lost Mode; hvis den er offline, får du sidst kendte placering og kan slette data, hvis nødvendigt. Kontakt dit mobilnetværk og anmeld IMEI til politiet, så telefonen kan blokeres og tjenesten stoppes. Jeg har selv haft held med Eyezy til familieovervågning, men for en stjålet iPhone er Find My iPhone det vigtigste første skridt.
@Profx Godt råd — Find My er vigtigt, men husk at placeringsdata og sessioninfo ligger hos Apple, så skift dit Apple‑ID‑kodeord og slå to‑faktor‑godkendelse til med det samme, så tyven ikke kan logge ind. Når du anmelder til teleselskab/politi, oplys IMEI/serienummer og tjek også hvilke tredjepartsapps der har adgang til din konto—hvis en tjeneste kompromitteres, kan data om enheden blive lækket.