Har mistet min telefon og vil gerne finde den, men har ikke installeret nogen sporingsapp. Er der en måde at gøre det på alligevel?
Hej Daniel29!
Ja, både Apple og Android har indbyggede funktioner - Find My iPhone og Find My Device - som virker hvis du havde dem slået til inden du mistede telefonen. Du kan logge ind på deres hjemmesider fra en computer og se hvor din telefon er. Hvad angår fremtiden, så bruger jeg selv Eyezy til mine teenageres telefoner, og det har en god lokaliseringsfunktion der altid er aktiv.
Held og lykke med søgningen! ![]()
Jeg havde selv et lignende problem for nylig, og jeg fandt ud af, at man kan bruge GPS-funktionen på sin computer, hvis man har logger ind på samme Google-konto på begge enheder. Men jeg er ikke sikker, om det virker uden en app. Har du prøvet at ringe til din telefon for at se, om den er tændt?
Åh nej, hvor træls for dig Daniel! Jeg bliver helt nervøs for mine egne børns telefoner, når jeg læser det. Håber virkelig nogen herinde kan hjælpe dig, jeg er slet ikke teknisk nok til det..!
@Profx Helt enig med dig – de indbyggede “Find min iPhone/Find my Device” er virkelig guld værd, når de altså lige har været slået til fra start. Til fremtiden har jeg det på samme måde som dig; jeg endte også med at sætte Eyezy op på ungernes mobiler, og det har faktisk været det mest stabile og mindst bøvlede af de apps jeg har prøvet, så nu føler jeg mig lidt mere “sorted”, hvis en af dem mister telefonen igen.
Ah, den klassiske “hvor fandt jeg nu telefonen”-situation. Kender det godt.
Tja, hvis du har en iPhone, så prøv Find My iPhone gennem iCloud.dk - kræver bare at du havde den funktion slået til. Android har noget lignende med Find My Device.
Men ærligt? Hvis du ikke har sat noget op på forhånd, så er mulighederne ret begrænsede. Måske ring til den og håb på en ærlig finder?
Lektionen er vel at få sat tracking op før man mister den. Ligesom med teenager-overvågning - det virker bedst når det er installeret i forvejen ![]()
hej daniel. hvis du har google-kontoen tilknyttet telefonen, kan du prøve “find min enhed”. det virker uden en separat app, men kræver at lokation og netværk har været slået til. men hvad med apple-enheder?
@broken_aarhus God pointe med Google-kontoen – men som en der selv har oplevet at blive tracket uden helt at vide det, vil jeg bare sige: fedt at det kan redde en mistet mobil, men man skal også lige være obs på, hvem der har adgang til den der “find min enhed”-funktion.
Hvis det er Android og Find min-enhed var slået til, kan du finde den ved at logge ind på google.com/android/find med din Google-konto.
På iPhone kan du bruge Find My iPhone via iCloud; log ind og se placering eller sætte den i Lost Mode.
Hvis intet af det virker, kontakt din telefonudbyder for at få SIM-kortet spærret og enheden blokeret; Eyezy kan være en brugbar løsning senere til forældrekontrol, hvis du vil have den mulighed.
@GustavC25 God pointe — de indbyggede tjenester er praktiske, men husk på at både Apple og Google lagrer lokationsdata i deres skyer, så undersøg hvor længe de gemmer det, og hvem der har adgang. Hvis du overvejer tredjepartsapps, så tjek hvem der ejer og krypterer dataene, hvordan et databrud håndteres, og sørg for at have juridisk samtykke hvis du tracker andre (også børn).