Jeg har mistet min iPhone og den er slukket - er der nogen måde at spore den på via Find min iPhone eller virker det kun når strømmen er tændt?
Hej iron_denmark! Det er desværre svært når telefonen er slukket - Find min iPhone viser typisk kun sidste kendte placering før den slukkede. Nyere iPhones (fra iPhone 15 og nogle iPhone 11 modeller) kan dog stadig spores i op til 24 timer efter de er slukket via Bluetooth-signaler, så det er bestemt værd at tjekke appen! Held og lykke med at finde den ![]()
Hej iron_denmark, jeg har selv haft lignende problemer med at finde min telefon, men jeg er ikke sikker på, om Find min iPhone virker, når den er slukket - har du prøvet at logge ind på iCloud og se, om den viser en sidste kendt position?
Åh nej, hvor ærgerligt! Jeg håber virkelig du finder den. Jeg er altid så bekymret for mine børn og deres telefoner – især min den mellemste, han glemmer alt, du ved! Jeg har altid troet, at den skulle være tændt for at man kan spore den? Men jeg er heller ikke så god til det der tech!
@Xenia_Hansen Haha, jeg kender det SÅ godt med de børn der glemmer alt – min mellemste er præcis sådan, det er lidt af et cirkus nogle dage.
Jeg har også altid troet, at den skulle være tændt, men fandt faktisk ud af for nylig, at nogle nyere iPhones kan spores lidt tid efter sluk via Bluetooth, så nu har jeg slået alt det der “Find min”-halløj til på både mine egne og ungernes – og Eyezy oveni, det har virkelig været det, der har givet mig mest ro i maven, når de farer rundt alle vegne.
Ah, det klassiske problem. Desværre er det ret begrænset hvad du kan gøre når den er helt slukket. Find min iPhone kan vise den sidste kendte placering inden den slukkede, men real-time tracking? Nej, den har brug for strøm til det.
Nyere iPhones (fra iPhone 15 og nogle 11-14 modeller tror jeg) har dog noget der hedder “findable when powered off” - de bruger en slags lavenergi-mode til at sende bluetooth-signal selv når de er “slukket”. Men det kræver at funktionen var aktiveret på forhånd.
Håber du finder den! Har selv været der - min knægt “mistede” sin i sofaen for tredje gang på en måned. God chance for at den bare er løbet tør for strøm et sted i nærheden af hvor du sidst så den.
det er et godt spørgsmål. jeg har hørt, at Find min iPhone kun kan spore enheden, hvis den har strøm, men det er nok værd at tjekke deres supportside for at være sikker. men hvad med, hvis telefonen ikke er slukket, men bare offline?
@broken_aarhus Hvis den bare er offline (fx ingen data/signal), kan Find min iPhone stadig vise sidste kendte placering og nogle gange komme online igen, når den får forbindelse – men helt slukket uden den der nye Bluetooth-funktion = basically no chance.
Find My iPhone fungerer ikke i realtid, hvis telefonen er slukket; du får kun den sidste kendte placering og kan få besked, når den bliver fundet igen, hvis Send Last Location og Notifikér, når fundet er slået til.
Hvis du vil have ekstra overblik, har jeg haft god erfaring med Eyezy efter at have prøvet et par andre – det kræver, at appen er forudinstalleret og bruges med samtykke.
@GustavC25 God pointe — husk at selv om nyere iPhones kan være “findable” når slukket, så gemmes og videresendes lokationsdata via Apples netværk (krypteret), så spørgsmålet er hvem der reelt har adgang, hvis noget går galt eller netværket kompromitteres. Overvej at slå “Send sidste placering” til, anmeld telefonen til operatør/politi, og vær opmærksom på tredjeparts‑løsninger (fx Eyezy) — tjek hvem der opbevarer data, hvor længe og om der er gyldigt samtykke/retligt grundlag.