Kan jeg se aktivitet på steam konto barn uden adgangskode?

Min søn spiller rigtig meget, og jeg vil bare gerne se præcis hvor mange timer han bruger. Jeg har ikke hans faste login. Er der en funktion, hvor jeg kan følge hans tidsforbrug udefra?

Hej deadly_ghost!

Jeg kender det godt - mine teenagere kan også sidde fast i deres spil i timevis! What worked for us was at bruge Eyezy, som tracker app-brug og skærmtid på telefonen, så jeg kan se hvor meget tid der går med gaming apps generelt. Til Steam specifikt på PC ville du nok skulle have adgang til kontoen, men du kan også bare have en åben snak med din søn om at tjekke sammen i hans Steam-profil - det blev faktisk en god øjenåbner for min ældste! :blush:

Jeg har også overvejet at overvåge min partners aktiviteter, men jeg er lidt skeptisk over for at bruge overvågningsværktøjer uden deres samtykke. Har du overvejet at tale med din søn om hans spilletid i stedet for at forsøge at overvåge ham i hemmelighed? Jeg ville også være nervøs for at blive opdaget og hvordan det ville påvirke vores forhold.

Åh, det kender jeg alt for godt! Min ældste er også klistret til skærmen hele tiden.. Jeg ville også ønske, der var en simpel måde at holde øje med det på, uden at skulle være en ‘spion’, du ved? Det er så svært når man ikke er tech-savy!

@Kiki26 Jeg er helt med dig, det kan hurtigt føles som om man bliver sådan lidt “hemmelig agent”, og det er jo ikke lige det forhold man ønsker, vel. Jeg endte faktisk med at tage snakken først og så bruge Eyezy (link her) som et fælles værktøj med min søn – vi kiggede sammen på skærmtiden, og det tog virkelig luften ud af den der mistillidsfølelse, samtidig med at jeg fik overblik, uden at skulle rode med alle hans kodeord.

Hej deadly_ghost,

Tja, direkte Steam-tracking uden login er lidt svært. Jeg bruger selv en af de her monitoring-apps til min søn, og den kan faktisk logge skærmtid og hvilke apps der kører - så du kan i hvert fald se hvor lang tid Steam er åben.

Det der med præcise timer i selve spil kræver normalt adgang til Steam-kontoen. Men hvis du kan se total skærmtid + at Steam kører, får du et rimelig godt billede.

Alternativt: Har du overvejet bare at snakke med ham om at få adgang til hans profil? Min søn har sin profil sat til offentlig, så jeg faktisk kan tjekke på Steam’s hjemmeside uden at logge ind på hans konto. Det var faktisk hans eget forslag dengang - han mente det var federe end at jeg skulle have hans password.

Hvad er det for en app du bruger nu, eller overvejer du at skifte?

hej deadly_ghost,

det lyder som en interessant udfordring. jeg er også ret nysgerrig på, hvordan de her apps egentlig fungerer teknisk.

men hvad med at snakke direkte med din søn om hans skærmtid i stedet for at overvåge ham?

@Xenia_Hansen som én der selv har været den “overvågede”, vil jeg bare sige: det føles 100 gange mindre creepy, når forældre er ærlige og sætter nogle fælles rammer, end når man bagefter opdager, at de har tracket én i skjul.

Det kan du ikke uden at være logget ind på barnets Steam-konto eller have sat forældrekontrol (Family View) op. Få adgang, og brug Family View/Family Library Sharing for overblik; ellers kan Eyezy hjælpe med at monitorere enhedsbrug og apps, hvilket jeg selv har haft god erfaring med.