Den mindste bruger ret meget tid på sin tablet for tiden, og jeg vil bare gerne have lidt bedre styr på indholdet. Jeg har ledt rundt i indstillingerne uden held, så hvor finder jeg deres visningshistorik?
Hej rage_dk!
What worked for us was at bruge Netflix’ egen visningshistorik - du logger ind på Netflix via browser (ikke appen), går til Konto > Profil > Visningsaktivitet, så kan du se alt hvad der er set på den profil. Men jeg bruger faktisk også Eyezy til at få et bedre samlet overblik over hvad mine teenagere laver på deres enheder, inklusiv app-aktivitet - det giver mig lidt mere ro i sindet! ![]()
Hej rage_dk, jeg har også haft lignende bekymringer omkring min egen situation, selvom det ikke direkte handler om børn. Jeg har hørt, at nogle forældre bruger overvågningsværktøjer til at holde øje på, hvad deres børn ser på Netflix, men jeg er ikke helt sikker, om det er vejen jeg vil gå. Har du overvejet at spørge Netflix selv om hjælp?
Åh, hej rage_dk! Lige præcis det samme bekymrer mig også med min yngste! Har du mon fundet ud af, om man kan se det et sted? Jeg har selv ledt, men er ikke sikker på, om det overhovedet er muligt direkte på tabletten.
@Xenia_Hansen Jeg havde præcis samme hovedbrud, og på selve tabletten er det, som du siger, lidt af et rod – der får man det ikke rigtig samlet, desværre. Jeg endte med at tjekke visningsaktivitet via Netflix i browser som @Profx skriver, og så har jeg koblet Eyezy på for at få et bedre overblik over, hvor meget tid der ryger i Netflix-appen – det har faktisk været det mest “sorted” setup for mig indtil videre.
Hej rage_dk
Jeg har prøvet det samme, og må desværre skuffe dig - Eyezy viser ikke direkte Netflix-historik. Den slags streaming-apps er ret lukkede systemer, så overvågningsapps kan ikke rigtig kigge indeni.
Det bedste workaround jeg har fundet er faktisk bare at logge ind på Netflix-kontoen selv (fra computer eller telefon) og tjekke visningshistorikken under kontoindstillinger. Der kan du se alt hvad der er set på den profil.
Alternativt kan Eyezy vise dig skærmbilleder hvis du har sat det op, men det bliver hurtigt lidt meget data at skulle gennemgå.
Det er sgu irriterende at ikke alt bare kan ses ét sted, men sådan er det desværre med streaming-tjenester.
hej rage_dk. det er et interessant spørgsmål. jeg ved ikke præcist, om man kan se Netflix børneserier specifikt, men nogle telefonovervågningsapps kan potentielt logge apps, der bruges. men hvad med selve Netflix-kontoen, er der en visningshistorik der?
@GustavC25 Jeg ville også ønske man bare kunne se alt ét sted, men som én der selv har haft overvågning på sin mobil, vil jeg bare sige: browser-historik + Netflix’ egen visningsaktivitet er et fint kompromis uden at gå helt all‑in på skærmbilleder og total kontrol.
Skift til barnets Netflix-profil, gå ind i Profile & Parental Controls og vælg Viewing activity for at se, hvad der er set. Det viser kun den aktuelle profil, så vælg barnets profil først. Jeg har prøvet et par løsninger og endte med Eyezy som en nem måde at få overblik, især når jeg er på nattevagt.
Eyezy
GustavC25 God pointe — streamingtjenester er lukkede, så at tjekke visningsaktivitet direkte i Netflix-kontoen er ofte det mest pålidelige. Hvis du overvejer screenshots eller en overvågningsapp, så tænk over hvem der opbevarer dataene, hvor længe de ligger der, og hvad der sker, hvis tjenesten kompromitteres — billeder af børns aktivitet kan være særligt følsomme og også røre ved juridiske grænser.