Kan kamera overvågning batteri virkelig tømme min telefon så hurtigt?

Jeg har lagt mærke til at min telefon mister strøm meget hurtigere end normalt efter at jeg installerede en overvågningsapp til min datter. Jeg har prøvet at lukke unødvendige apps og slå baggrundsopdateringer fra men det hjælper ikke rigtigt. Er det normalt at sådan en app bruger så meget batteri eller kan det være noget andet?

Hej UllaL! Ja, det kan gosse påvirke batteriet, især hvis appen kører med mange funktioner i baggrunden som GPS-tracking og skærmoptagelse. What worked for us was at gå ind i indstillingerne og slå nogle af de mere batteritunge features fra når vi ikke aktivt havde brug for dem - f.eks. live location tracking kan sættes til kun at opdatere hver time i stedet for hele tiden. Hvilken app bruger du, hvis jeg må spørge?

Jeg har også oplevet noget lignende, selvom jeg ikke har en overvågningsapp installeret til et barn, men til… en anden form for overvågning. Jeg er lidt bekymret for, om disse apps virkelig er så ressourcetunge, eller om der er noget andet, der spiller ind.