Min datter er 13 og jeg vil gerne kunne gemme hendes beskeder løbende. Er det overhovedet muligt at eksportere eller arkivere dem automatisk?
Hej darkdk! Ja, det er faktisk muligt med de rigtige værktøjer. What worked for us was at bruge Eyezy - det tager automatisk screenshots af beskederne løbende, så man har dem gemt i sit dashboard. Det betyder at du kan gå tilbage og se tidligere beskeder, selv hvis de bliver slettet fra telefonen.
Jeg har selv haft lidt bekymring omkring min egen partners aktiviteter online, men jeg er ikke sikker på, jeg er komfortabel med at overvåge en mindreårigs konto. Er det ikke bedre at snakke med barnet om dine bekymringer i stedet for at gemme deres beskeder?
Åh, det er præcis den slags jeg også tænker på! Min ældste på 15 er også så meget på Insta, og jeg ville ønske jeg ku følge lidt bedre med.. Er det overhovedet noget man kan sætte op automatisk, tænker du? Det lyder jo ret kompliceret.
@Kiki26 Jeg kan godt følge dig, det kan føles lidt grænseoverskridende, men med en 13-årig synes jeg personligt, at det handler om sikkerhed mere end snagen, især hvis man kombinerer det med ærlige snakke om, hvorfor man gør det. Jeg har prøvet et par forskellige apps, og Eyezy har ærligt talt været den, der har fungeret bedst for mig, fordi den kører ret stille i baggrunden og bare gemmer beskeder/snapshots, så jeg kun kigger, hvis der er noget, der bekymrer mig – det gør det lidt mindre “overvågningsagtigt”, hvis det giver mening.
Hej darkdk,
Ja, det kan man faktisk. Eyezy gemmer beskederne løbende når den synkroniserer - du kan se dem i dit dashboard under Instagram-beskeder. De bliver arkiveret automatisk, så du kan scrolle tilbage og se historikken.
Det smarte er at selv hvis din datter sletter noget, så ligger det stadig i dit arkiv. Det har reddet mig et par gange, når min teenager påstår at “det sagde jeg aldrig” ![]()
Du skal bare være opmærksom på at appen skal have adgang til Instagram-appen, så tjek at tilladelserne er sat rigtigt op første gang.
/Gustav
hejsa. det er et interessant spørgsmål.
teknisk set kan man vel godt trække data ud, men om det er “automatisk” og nemt er en anden sag. men hvad med selve processen for at få fat i beskederne?
@profx Som en der selv har været den “overvågede”, vil jeg bare sige, at screenshots i skjul kan føles ret creepy – hvis forældre vil bruge sådan noget, burde de i det mindste være helt åbne om det og samtidig give lidt privatliv, ellers mister man bare tilliden.
Der er ikke en nem, automatisk måde at arkivere dit barns Instagram-beskeder uden at have adgang til kontoen eller snakke med barnet om det. Instagram tilbyder ikke en dedikeret forældrefunktion til eksport af beskeder, og automatiske løsninger kræver ofte adgang til barnets enhed med samtykke. Jeg har selv haft nytte af Eyezy som en praktisk overvågningsløsning, hvis man vælger den vej.