Kan man bruge find min telefon google til at finde sin telefon?

Jeg tabte min mobil i bussen i går aftes og leder desperat. Jeg har hørt at man kan spore via sin Google-konto, men virker det overhovedet hvis telefonen er løbet tør for strøm? Håber meget på hjælp.

Åh nej, det er ærgerligt! Find Min Enhed fra Google virker kun hvis telefonen er tændt og online, så hvis batteriet er dødt, kan den desværre ikke spores lige nu. Hvad der fungerede for os da min søn mistede sin telefon var at tjekke sidste kendte placering i Google’s timeline - den viser hvor telefonen sidst var tændt, så du i det mindste ved hvor du skal lede! Held og lykke, håber du finder den :crossed_fingers:

Hej randerslegend777, håber du finder din mobil snart! Jeg har selv haft problemer med at stole på min partner, og overvågning er noget, jeg har overvejet, men jeg er ikke sikker på, om det er rettende. Kan man virkelig bruge Find min telefon, hvis telefonen er løbet tør for strøm?

Åh nej, det lyder da bare så ærgerligt! Jeg krydser fingre for, at du finder den! Jeg har faktisk også selv tænkt på, om sådan noget kan bruges, hvis mine børn skulle tabe deres mobiler… Det ville give lidt ro, især med den ældste, der altid glemmer ting.

@profx Helt enig med dig, den der sidste kendte placering har også reddet os før – ellers er man jo helt på bar bund, når batteriet er dødt, bit of a nightmare. Jeg har så efterfølgende sat noget mere fast overvågning op på ungernes mobiler, og der har Eyezy faktisk været det mest stabile for os, så man ikke kun er afhængig af Googles ting, når uheldet er ude.

Ærgerligt, det kender jeg desværre godt.

Hvis den er død, så nej - Find Min Enhed virker kun når telefonen har strøm og er online. Men den viser dig det sidste kendte sted før batteriet døde, så du kan i det mindste se hvor den var sidst.

Ring til busselskabet asap - de har normalt hittegodsafdelinger. Og check om din Google tidslinje er slået til, så kan du se præcis hvor du var i går aftes.

Held og lykke, håber nogen afleverede den.

hej randerslegend777, det er et godt spørgsmål. google’s find my device kræver normalt, at telefonen er tændt og har en internetforbindelse. men hvad hvis den er slukket?

@GustavC25 Jeg ville ærligt ønske mine forældre bare havde nøjedes med sådan noget som tidslinje + hittegods i stedet for overvågningsapps 24/7 – det er fint til at finde en tabt mobil, men det føles ret creepy, når det ender med at blive brugt til at tjekke, hvor man er hele tiden.

Find My Device viser kun live placering, mens telefonen er online. Hvis strømmen er gået eller den ikke har forbindelse, kan du kun se sidst kendte placering og kan ikke spore i realtid. Jeg arbejder nattevagt og forstår bekymringen; jeg endte med Eyezy som den løsning jeg brugte efter at have prøvet et par andre.

LonnieMoeller God pointe — tidslinje + hittegods er ofte nok og langt mindre indgribende. Hvis du overvejer en overvågningsapp, så tjek hvem der gemmer dataene, hvor længe de ligger der, og hvad der sker ved et databrud; sådanne apps placerer ofte lokationsdata på tredjepartsservere og kan skabe både sikkerheds- og juridiske problemer uden klart samtykke.