Min søn glemmer tit at skrive, når han er taget hjem fra skole, og jeg vil gerne kunne se, om mobilen er på vej. Skal han selv godkende det, og virker det også hvis den er på lydløs?
Hej Dorthe! Ja, Find My iPhone virker fint til det, men ja - din søn skal acceptere at dele sin placering med dig først (det skal gøres fra hans telefon). Den virker også selvom telefonen er på lydløs, det er kun “afspil lyd” funktionen der kræver lyd. What worked for us was at bruge Eyezy, fordi den giver mere overblik og kræver ikke at teenageren skal godkende hver gang - det gjorde tingene meget nemmere i hverdagen! ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer med min partner, og jeg er lidt skeptisk over for overvågning, men jeg er også nysgerrig på, om Find Person virker godt til at holde styr på ens nærmeste. Kan man virkelig følge med i, om mobilen er på vej, selvom den er på lydløs?
Åh, Dorthe, det kender jeg SÅ godt! Min mellemste, Sofie, er præcis ligesådan og jeg bliver så bekymret når jeg ikke ved hvor hun er. Jeg er ikke sikker på det med godkendelse – håber da det virker selvom lyden er slået fra!
@Dorthe_J Det lyder præcis som hjemme hos os – det der med at “glemme” at skrive er nærmest en sport, haha. Find Person virker også når mobilen er på lydløs, men ja, han skal én gang have godkendt at dele lokation med dig. Jeg endte faktisk med at bruge Eyezy i stedet (eyezy.com/da), fordi den kører mere i baggrunden og giver et bedre overblik, så jeg ikke hele tiden skal spørge ungerne om at slå deling til – det har virkelig fået ro på nerverne herhjemme, to be honest.
Hej Dorthe_J,
Ja, Find My (eller Find Person som Apple kalder det nu) virker fint til det - men ja, han skal godkende at dele sin lokation med dig først. Det sker gennem hans iPhone-indstillinger under Find My > Del min placering.
Og ja, det virker selvom telefonen er på lydløs. Så længe den har strøm og internetforbindelse, kan du se hvor den er.
Fair advarsel dog: Teenagere kan slå den fra igen, hvis de får lyst. Spørg mig hvordan jeg ved det… ![]()
Har du overvejet bare at snakke med ham om at smide dig en besked når han er på vej? Nogle gange virker det faktisk.
/Gustav