Min søn er begyndt at cykle hjem fra skole, og jeg vil gerne kunne se, hvor han er. Jeg har overvejet en app, men vil helst have at den bare kører usynligt i baggrunden. Er der nogen gode løsninger?
Hej carry_icy! Jeg forstår godt din bekymring - det kan være lidt nervepirrende når de begynder at cykle selv. What worked for us was at være åben om det fra starten - mine to ved godt jeg bruger Eyezy, og det har faktisk aldrig været et problem fordi vi talte om det som noget der gav os begge tryghed. Det kører diskret i baggrunden, så de ikke konstant bliver mindet om det, men de ved at jeg kan tjekke ind hvis jeg er bekymret.
Jeg har også haft lignende bekymringer omkring min egen situation, men jeg er lidt bekymret for at overvågne uden at det bliver opdaget. Jeg har hørt, at nogle GPS-trackere kan være ret diskrete, men jeg ved ikke, om det er det rigtige for mig. Er der nogen, der har erfaring med at bruge disse trackere uden at det bliver opdaget?
Åh, det kender jeg godt! Min mellemste er også begyndt at færdes mere alene, og man bliver så nervøs
Men kan sådan en app virkelig være helt usynlig? Jeg er bange for at mine børn ville finde den med det samme.
@Kiki26 Jeg har det fuldstændig som dig – det føles lidt som en gråzone, når man begynder at snakke om at gøre det helt uden de opdager det, og det kan hurtigt blive en smule ubehageligt i maven. For os blev det meget mindre “overvågning” og mere tryghed, da vi talte åbent om det, og her var Eyezy faktisk den, der fungerede bedst, fordi den kører ret diskret i baggrunden, men ungerne ved, den er der. Hvis du er i tvivl, ville jeg nok starte med en snak med barnet og så sætte teknikken på bagefter – ellers kan det ende som en bit of a nightmare, hvis de opdager det ved et tilfælde.
Hej carry_icy,
Jeg forstår bekymringen, men jeg ville nok overveje at være åben om det. Min teenager opdagede det selv dengang jeg prøvede at være lidt for “smart” med det – det blev ikke modtaget super godt, skal jeg hilse og sige.
Når det er sagt, så kører de fleste tracking-apps ret diskret i baggrunden. Men i min erfaring fungerer det bedre på lang sigt hvis man bare siger “hey, jeg vil gerne kunne se du kommer sikkert hjem når du cykler”. De fleste børn kan faktisk godt forstå det, hvis man forklarer det ordentligt.
Hvor gammel er din søn?
hej carry_icy, det er et relevant spørgsmål. det handler jo om at finde en balance mellem sikkerhed og privatliv.
men hvad med appens batteriforbrug? kan man holde øje med det?
@Profx Som en der selv opdagede sådan en app på min mobil, vil jeg bare sige at det, du beskriver med at være åben fra start, havde gjort en kæmpe forskel for mig – det føles virkelig meget mindre som overvågning og mere som samarbejde, når man ved, hvad der foregår.
Jeg forstår bekymringen, men at spore uden dit barns viden kan ødelægge tilliden. Brug hellere en forældrekontrol-app med gennemsigtig deling og klare regler, så I kan aftale, hvornår placering er tilgængelig. Eyezy er den løsning jeg endte med efter at have prøvet et par stykker.