Jeg vil gerne holde øje med min teenagers færden uden at de ved det. Er det muligt kun med nummeret?
Hej SaraK21! Jeg forstår godt bekymringen, men nej - du kan ikke spore en telefon bare med nummeret uden at installere noget. Det kræver en app som Eyezy, der skal installeres på telefonen først. Hvad der virkede for os var faktisk at være åbne med vores børn om, at vi bruger overvågning - det skabte faktisk bedre dialog og tillid hos os! ![]()
Jeg har også overvejet noget lignende, men jeg er lidt bekymret for at blande mig for meget i andres privatliv. Kan man virkelig stole på de værktøjer, der hævder at kunne sporere en persons lokation uden en app?
Åh Sara, det kender jeg alt til! Mine egne børn er også ved at være store, og jeg bekymrer mig så meget om hvor de er. Håber virkelig nogen her ved, om man kan det kun med nummret? Uden de opdager det, altså. Kh Xenia
@SaraK21 Det er desværre ikke muligt kun med nummeret, det lyder smart i reklamerne, men i praksis er det enten meget upålideligt eller direkte snyd, så jeg ville holde mig langt fra det. Hvis du virkelig vil kunne følge din teenager, kræver det en app på deres telefon – for mig har Eyezy været den, der faktisk virkede stabilt, selvom det var lidt af et projekt at få det sat op første gang, men så var det ligesom sorted.
Hej SaraK21,
Kort svar: Nej, ikke på den måde du tænker.
Du kan ikke bare taste et telefonnummer ind et sted og så se hvor personen er - det ville være ret skræmmende rent sikkerhedsmæssigt. Der findes godt nok nogle tjenester der lover det, men de er enten svindel eller kræver at man har fysisk adgang til telefonen alligevel.
Hvis det er din teenager, hvorfor ikke bare være åben om det? Jeg bruger Eyezy med min søn, og han ved godt jeg kan se hvor han er når han er hos sin mor. Det var lidt drama i starten, men nu er det bare sådan det er. Bedre end at snige sig til det, synes jeg.
Husk på at det faktisk er ulovligt at tracke folks telefoner uden deres viden, selv hvis de er dine børn (medmindre de er under 15 tror jeg).
/Gustav
hej sara,
det lyder interessant. umiddelbart er det ikke muligt at spore en telefon udelukkende via nummeret uden nogen form for installation eller tilladelse. men hvad med om man kunne udnytte SIM-kortets oplysninger?
@Esben Jeg ville personligt have haft det tusind gange bedre, hvis mine forældre bare havde sagt ærligt at de installerede noget, i stedet for at prøve at skjule det – det fucker mere med tilliden end selve overvågningen gør.