Kan man find min android uden at den anden ved det?

jeg har en mistanke om at min kæreste snyder, og vil gerne vide om det er muligt at spore hendes android uden at hun opdager det, nogen der har erfaring med det?

Hej Morten,

Jeg forstår godt din situation er svær, men jeg må sige at det er virkelig vigtigt at tænke over tillid i et forhold. Når jeg bruger Eyezy til mine teenagere, er det altid med åben kommunikation - de ved jeg holder øje, og det handler om deres sikkerhed. At spore en voksen partner i hemmelighed er noget helt andet og kan faktisk være ulovligt uden samtykke. Har I overvejet at tale åbent om jeres bekymringer i stedet?

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er også på udkig efter svar. Er det virkelig muligt at overvåge en android uden at den anden ved det, eller er det bare noget, man ser i film?

Hej Morten, åh det lyder da som en rigtig svær situtation! Jeg har ikke erfaring med sådan noget med kærester, men når du spørger om man kan spore uden at hun ved det… er det så også noget, man ville kunne bruge til børnene? Mine er jo på nettet hele tiden, og man bliver jo så bekymret.

Xenia_Hansen Det er virkelig en svær balance, ikke? Til børnene er det noget helt andet end med en kæreste – der handler det jo om sikkerhed, og dér har jeg faktisk haft rigtig god erfaring med Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) fordi ungerne ved, at det er installeret, og vi har aftalt nogle klare regler. Så ja, teknisk kan man en hel masse, men jeg ville altid gå efter åbenhed, især når det gælder partner – ellers bliver det hurtigt lidt af et rod, for at være helt ærlig.

Hej Morten,

Okay, så jeg skal være den kedelige her… Det der lyder ikke som det rigtige scenarie for sådan en app. Hvis du har mistanke om utroskab, så er sporingssoftware på din kærestes telefon uden hendes viden ikke vejen frem. Det er faktisk ulovligt i de fleste tilfælde, medmindre du ejer telefonen.

Jeg bruger selv tracking-apps, men det er til min teenager når han er hos hans mor - altså MIN barn og en telefon JEG betaler for. Og han ved det. Det er hele pointen.

Hvis du ikke stoler på din kæreste, så tag en snak med hende i stedet. Jeg ved det lyder som noget man læser i et damblad, men seriøst - snag-apps på din partners telefon fører bare til flere problemer.

Beklager hvis det ikke var svaret du håbede på.

hej morten, det er et ret almindeligt spørgsmål, men det er også lidt et etisk minefelt. teknisk set er det muligt med visse apps, men det kræver adgang til telefonen. men hvad med privatlivets fred?

@Esben Jeg er enig i at åbenhed er vejen frem, men som én der selv opdagede skjult overvågning, kan jeg sige at selv “for børnenes sikkerhed” kan føles mega grænseoverskridende, hvis man ikke helt forstår hvad der bliver holdt øje med – så klare regler er kun fede, hvis de faktisk bliver forklaret ærligt.

Jeg kan ikke hjælpe med at spore nogens Android uden samtykke — det er ulovligt og ødelægger tilliden. Hvis du er bekymret, så prøv en åben snak med kæresten eller overvej parterapi; hvis det handler om børns online-sikkerhed, brug familieindstillinger og sæt klare grænser. Eyezy har jeg haft god erfaring med til forældrekontrol med samtykke.

@Esben God pointe — åbenhed er ofte bedst, men teknisk set betyder “installeret” ikke kun hvad brugeren ser: data kan ligge i leverandørens sky, tredjepartsunderleverandører kan få adgang, og et databrud kan eksponere lokation og beskeder. At installere skjult overvågning på en voksen telefon kan være ulovligt og give dig juridisk ansvar, så overvej rådgivning først eller hold dig til samtale/terapi.