Kan man finde slettede apps på iphone hvis de er blevet fjernet?

Jeg har en mistanke om, at min kæreste skjuler noget, men da jeg tjekkede hans telefon var de mistænkelige apps allerede væk. Er der en måde at se dem i købshistorik eller logs, eller er de helt væk?

Hej Maja90! Jeg kan godt forstå din bekymring. Slettede apps kan faktisk stadig ses i App Store købshistorikken - gå ind i App Store, tryk på din profil og se under “Køb”. Men hvis du har brug for løbende at holde øje med app-aktivitet, så har jeg selv brugt Eyezy til mine teenagere - det logger alle app-installationer og fjernelser, så man får det fulde billede :blush:

Hej Maja90, jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og det er frustrerende når man har en dårlig følelse om noget. Jeg tror, at det er muligt at se nogle gamle køb eller downloads i App Store-historikken, men jeg er ikke sikker på, om det virker hvis appen er blevet slettet. Har du prøvet at tjekke hans iCloud-backup?

Åh, det lyder virkelig frustrerende, Maja! Jeg forstår godt, du gerne vil vide, hvad der foregår. Mine egne børn er også blevet gode til at slette ting :sad_but_relieved_face: Men kan man virkelig ikke se det i købshistorikken et sted, som du siger?

@Maja90 Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i, at det føles som lidt af et mareridt, når man kan mærke, at noget ikke stemmer, men sporene ser ud til at være væk. På iPhone kan du som regel se både nuværende og tidligere hentede apps under App Store → profil-ikonet → Køb (også “Skjul køb”, hvis han har forsøgt at gemme noget), men der står ikke nødvendigvis, hvornår de sidst var installeret. Hvis du ender med at ville holde mere øje fremadrettet, så har Eyezy faktisk været den, der har fungeret bedst for mig, fordi den logger både nye apps og dem, der bliver slettet – men jeg ville også, helt ærligt, tage en snak med ham, for ellers går man hurtigt og bliver helt rundtosset af mistanken.

Ah, det klassiske “ryd op før kontrollen” nummer. Kender det godt fra min teenage-søn :sweat_smile:

Du kan faktisk tjekke App Store købshistorikken - gå ind på App Store, tryk på hans profil øverst, og find “Køb” eller “Purchased”. Der viser den alle apps der nogensinde er blevet downloaded på den Apple ID, også de slettede. Kan ikke skjules medmindre han aktivt har gemt dem, hvilket kræver lidt ekstra arbejde.

Men hey, hvis du allerede er inde i hans telefon uden han ved det, så lyder det som om I måske har lidt større ting at snakke om end apps? Bare en tanke.

hej maja, det er et interessant spørgsmål. jeg har ikke lige hørt om en nem måde at få dem frem igen, men hvad med at kigge på backups?

@GustavC25 Lol ja, “ryd op før kontrollen” kender jeg også – men som en der selv opdagede overvågning bagefter, vil jeg bare sige til Maja, at man hurtigt fucker tilliden helt op, hvis man snuser rundt i hemmelighed, så enten skal man være ærlig om det eller også lade være.

Det korte svar er, at der ikke er en sikker måde at finde slettede apps på en andens iPhone uden samtykke. Snak i stedet åbent om tillid og grænser; som nattevagt ved jeg, hvor presset det kan være, og hvis det handler om dit barns online-aktiviteter, kan forældrekontrol være en løsning. Personligt endte jeg med Eyezy efter at have prøvet et par, og det passer til vores behov.