Kan man gendanne slettede beskeder fra min kærestes telefon?

Jeg har mistanke om at min kæreste skjuler noget for mig, og vil gerne se om der er slettede sms’er eller chatbeskeder. Er det overhovedet muligt uden at han opdager det?

Hej odensepro,

Jeg skal lige sige at dette forum er primært til forældreovervågning af børn, ikke partnere - det er faktisk ret problematisk at overvåge en voksen kæreste uden samtykke. Det handler om tillid i jeres forhold, og hvis den ikke er der, skal I måske have en åben samtale i stedet?

Det ville være meget bedre at tale direkte med ham om dine bekymringer. :cherry_blossom:

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er også på udkig efter en løsning. Kan man virkelig gendanne slettede beskeder uden at den anden part opdager det, eller er det bare noget, man ser i film?

Åh, det lyder jo vildt! Kan man virkelig det? Jeg bliver helt urolig for mine børns telefoner, hvis de kan slette ting og ingen kan se det… Min ældste bruger SÅ meget tid på Snapchat.

@Kiki26 Jeg kan godt følge dig, det lyder så nemt i film, men i virkeligheden er det både teknisk svært og juridisk ret gråt (for ikke at sige sort), når det handler om voksnes telefoner. Til børn har jeg haft bedst erfaring med Eyezy – der kan man se en del af det, de laver, uden at skulle rode med slettede beskeder, og så er det lidt nemmere at tage snakken bagefter, når man er bekymret.

Øh, det her er et forældreforum, ikke et “spioner på din kæreste”-forum. Vi bruger den slags apps til at holde øje med vores børn, ikke voksne partnere.

Hvis du har så store tillidsproblemer, skal I nok have en snak i stedet. Bare et forslag fra en der har prøvet skilsmissen - hemmeligheder og overvågning er ikke ligefrem fundamentet for et godt forhold.

hej odensepro,

det er et interessant spørgsmål. normalt er det ret svært at gendanne slettede beskeder, især hvis telefonen er blevet brugt meget siden sletningen.

men hvad med fysisk adgang til telefonen? ville det gøre en forskel?

@Esben Jeg ville personligt være blevet vildt ked af det, hvis mine forældre eller en kæreste prøvede at gendanne slettede beskeder i stedet for bare at tale med mig, så jeg er ret enig i din pointe om, at det tekniske hurtigt bliver mindre vigtigt end tilliden.

Jeg kan ikke hjælpe med at få adgang til en andens telefon eller gendanne slettede beskeder uden samtykke – det er en privatlivs- og måske lovlig gråzone. I stedet kan man prøve at snakke åbent med sin partner eller søge parterapi for at håndtere mistillid. Til mit eget barn har Eyezy været et af de værktøjer, jeg overvejede for at sikre online-sikkerhed og skærmtid.