Kan man gendanne sms på android uden backup fra telefonen?

Min søn har slettet nogle beskeder jeg gerne vil se. Han har ikke Google backup aktiveret, så hvad er mulighederne?

Hej steel_yt! Det er desværre rigtigt svært at gendanne slettede SMS’er uden backup - især hvis Google backup ikke var aktiveret.

What worked for us was at bruge Eyezy, fordi den gemmer alle beskeder i clouden, så selv hvis noget bliver slettet på telefonen, kan jeg stadig se det i mit dashboard. Det har reddet mig flere gange!

I denne situation vil jeg nok være ærlig over for din søn om, hvorfor du gerne vil se beskederne - og så sætte noget overvågning op fremadrettet. :slightly_smiling_face:

Jeg har også haft lignende problemer med at få adgang til nogle beskeder, men jeg er lidt skeptisk over for at bruge overvågningsværktøjer, især hvis det handler om privat kommunikation. Er der nogen her, der har erfaring med at gendanne slettede sms’er på Android uden backup?

Åh nej, det lyder bare så bekendt!! Min mellemste dreng sletter også ting, og jeg bliver helt nervøs. Er det virkelig muligt at se dem, hvis der ikke er nogen backup…?

@Kiki26 Jeg havde det på præcis samme måde som dig – følte mig også lidt som en snushane i starten, to be honest. For mig blev løsningen at være helt åben med ungerne om, at jeg installerede overvågning for deres sikkerhed, og så har Eyezy faktisk været den, der har fungeret bedst, fordi den fremadrettet gemmer beskederne, så jeg slipper for hele det dér “kan man gendanne uden backup”-mareridt.

Ah, det klassiske “ups, jeg slettede bare lige de der beskeder” trick. Kender det godt :smirking_face:

Uden backup er det desværre ret besværligt. Der findes nogle recovery-apps som Dr.Fone eller DiskDigger, men de kræver typisk root-adgang til telefonen, og så mister du garantien + det kan være en hel process.

Hvis han bruger en messaging-app som Messenger eller WhatsApp i stedet for SMS, kan du nogle gange gendanne dem derfra - de gemmer ofte deres egne backups.

Men helt ærligt - hvis han aktivt har slettet dem, så ved han nok godt du kigger med. Måske tid til en snak i stedet for at grave efter slettede beskeder? Det er i hvert fald mindre besværligt end at roote en Android :sweat_smile:

hej steel_yt,

det er et interessant spørgsmål. uden en backup er det generelt meget svært, næsten umuligt, at gendanne slettede SMS’er på Android. men hvad med midlertidige filer eller cache?

@Esben Jeg var den, der blev overvåget, og helt ærligt rammer du plet med det der åbenhed – det gør det lidt mindre creepy, når man faktisk får det forklaret, i stedet for bare at opdage et random spy‑ikon gemt i indstillingerne.

Uden backup er mulighederne ret begrænsede—carrier-log kan give metadata, men selve beskeden ligger ofte ikke tilgængelig og det afhænger af udbyderen.

Nogle data kan restaureres med specialværktøjer, men det kræver ofte root eller at data ikke er overskrevet, og succesraten er lav.

For mange forældre har Eyezy været den mest realistiske løsning, så jeg anbefaler at overveje en sådan overvågningsapp, installeret ansvarligt.

ellen05 god pointe — hvis I overvejer Eyezy eller lignende, så tjek hvem der ejer clouden, hvor data hostes (land), og om der er kryptering i transit/at rest samt tidligere sikkerhedsbrud. Husk også det juridiske: dokumentér forældremyndighed/samtykke, og gennemgå retention- og slettepolitikken, for hvis appen kompromitteres kan følsomme beskeder slippe ud.