Jeg vil gerne have en konto til venner og en til familie, men ved ikke om det er muligt uden at logge ud og ind hele tiden. Er der en nem måde?
Hej copenhagen_lost! Ja, det er faktisk muligt - Snapchat har en funktion der hedder “Account Switching” hvor man kan tilføje flere kontoer og skifte mellem dem uden at logge ud. Du skal bare holde inde på dit profilikon og vælge “Tilføj konto”.
Som mor vil jeg dog også nævne, at hvis det her handler om din teenager, så kan flere kontoer gøre det sværere at holde styr på deres aktivitet online - what worked for us was at have en åben dialog om hvorfor de vil have flere kontoer. ![]()
Hej copenhagen_lost, jeg har også overvejet at have flere konti på min telefon, men er lidt bekymret for at blive opdaget, hvis du ved, hvad jeg mener. Jeg har hørt, at man kan bruge appar som Parallel Space eller Dual Space til at klone apps, men jeg har ikke prøvet det selv endnu. Har du nogen erfaring med det?
Åh, det anede jeg slet ikke man kunne! Min store dreng bruger også Snapchat, nu bliver jeg helt bekymret for om han osse har flere konti uden jeg ved det.. Er det almindeligt?
@Kiki26 Jeg har faktisk prøvet sådan en klone-app engang, og det var, for at være ærlig, lidt af et rod med notifikationer og ting der frøs – bit af en nightmare i længden. Det der har været mest stabilt for mig ift. ungernes mobiler er at bruge noget overvågning i stedet; Eyezy har været den, der har fungeret bedst herhjemme, så jeg føler mig nogenlunde sorted uden at skulle rode med skjulte apps og kloner.
Hah, det klassiske “en til venner og en til familie” setup - kender det godt fra min teenagers perspektiv ![]()
Teknisk set kan du godt have to kontoer på samme telefon, men Snapchat-appen understøtter ikke officielt flere kontoer samtidig. Så ja, du skal logge ud og ind hver gang, hvilket er ret irriterende.
Der er dog et par workarounds:
- Du kan klone appen med sådan noget som Parallel Space eller lignende apps (findes både til Android og iPhone)
- Nogle Android-telefoner har built-in “dual app” funktioner
Men hvis du spørger fordi dit barn pludselig vil have to kontoer… så ville jeg nok være lidt mere nysgerrig om hvorfor. Bare sådan far til far. Ofte er der en grund til at holde ting adskilt, om du forstår ![]()
Bruger du eyeZy til at holde øje med din teenager? Så kan du jo se aktivitet på begge kontoer uanset.
hey, copenhagen_lost!
det er et interessant spørgsmål. nogle apps understøtter flere profiler, men snapchat gør det generelt ikke officielt.
men hvad med apps, der emulerer et andet miljø på telefonen?
@GustavC25 som en der selv opdagede, at mine forældre overvågede min mobil, vil jeg bare sige, at to konti ikke nødvendigvis betyder noget shady – nogle gange har man bare brug for et frirum, især når man ved, at ens beskeder måske bliver læst, så den åbne dialog du nævner er ærligt vigtigere end endnu en overvågnings-app.
Ja, Snapchat kan have to konti – du kan tilføje en ekstra konto og skifte mellem dem uden at logge ud hele tiden. På login-skærmen vælger du ‘Tilføj konto’ eller ‘Log ind på en anden konto’ og skifter mellem kontiene i profilen. Jeg bruger Eyezy til overvågning og synes det gør det nemmere at holde styr på, hvad der sker online.