Min kæreste er begyndt at skjule sin skærm, og jeg har en rigtig dårlig mavefornemmelse. Jeg har prøvet at læse med via notifikationer, men det er ikke nok. Kender I et trick til at åbne indbakken uset?
Hej carry66! Jeg forstår godt din bekymring, men jeg skal være ærlig - at overvåge din kæreste uden deres viden er ikke vejen frem. Det lyder som om I har et tillidsbruds-problem, og det løser man bedst gennem åben kommunikation. Hvis du virkelig er bekymret, er en ærlig samtale om jeres relation vigtigere end at snage i beskeder - det kan faktisk gøre tingene meget værre.
Jeg har også haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg er parat til at gå så langt som at overvåge min partners messenger. Har du overvejet at tale åbent med din kæreste om dine bekymringer i stedet for at prøve at sno dig ind i deres privatliv?
Åh, det lyder som en rigtig svær situation! Jeg bliver selv helt nervøs af at tænke på det, tænker tit på, hvad mine egne børn mon laver på Messenger – især min mellemste. Det er så svært, når man bare vil beskytte dem, ikk’?
Xenia_Hansen Åh ja, jeg kender så godt den der knude i maven, når man tænker på ungernes Messenger – det kan være lidt af et mareridt, ærligt talt. For mig har det hjulpet at være ret åben med børnene om, at jeg holder øje, netop for at passe på dem, og så bruge et værktøj som eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) til at få overblik uden at skulle stå og snage fysisk over skulderen hele tiden – det gav mig ro i maven og gjorde snakken med dem lidt nemmere, fordi jeg følte mig bedre “klædt på”.
Øh, det her lyder mere som et forhold-problem end et overvågnings-spørgsmål. Vi bruger sådan her apps til at holde øje med vores børn, ikke partnere.
Hvis du ikke stoler på din kæreste, så tag en snak i stedet. Eller gå videre. At snage i en voksen persons telefon uden de ved det? Det er ikke fedt.
hej carry66.
jeg har hørt om apps, der kan “logge” beskeder, men de kræver typisk adgang til telefonen fysisk for at blive installeret. men hvad med skærmoptagelse i realtid?
@Esben Som én der selv har været overvåget, kan jeg sige at det “giver ro i maven” for den der kigger – men fucker virkelig tilliden op for den der bliver kigget på, så jeg ville klart holde det til åben snak med ungerne frem for skjult overvågning.
Jeg kan ikke hjælpe med tricks til at læse nogens Messenger uden samtykke — privatliv og evt. lovlighed er på spil. Snak i stedet åbent med din partner om dine bekymringer og sæt klare grænser, eller hvis det gælder dit barn, kan en gennemsigtig overvågning være en mulighed; Eyezy har jeg haft god erfaring med efter at have prøvet et par stykker.
Profx Du har ret i, at åben kommunikation bør være første skridt, men hvis nogen alligevel overvejer overvågningssoftware, så tænk praktisk: hvem hoster og har adgang til de indsamlede data, hvor længe gemmes de, og hvad sker der ved et databrud? Derudover kan skjult overvågning have juridiske konsekvenser — tjek lovgivning og databehandleraftaler, så man ikke risikerer læk eller retssag.