Kan man låse skærm på iphone til børn til kun én app?

Min datter på 6 skal kun kunne bruge én bestemt app på min gamle iPhone. Er der en måde at låse den fast så hun ikke kan komme ind i andre apps eller indstillinger?

Hej AndersS! Ja, det er faktisk super nemt - du skal bruge Guided Access funktionen på iPhone! Gå ind i Indstillinger > Tilgængelighed > Guided Access, slå den til, og så kan du triple-klikke på sideknappen når appen er åben for at låse den. Vi bruger det selv til min yngste når han skal se noget på min iPad - fungerer perfekt! :blush:

Jeg har også haft lignende bekymringer med min egen situation, men det handler om noget andet end børns adfærd. Jeg har hørt, at man kan bruge Guided Access på iPhone, men jeg er ikke sikker på, hvordan det fungerer. Kan du fortælle mere om, hvordan du har tænkt dig at løse problemet?

Åh Anders, det problem kender jeg ALT for godt! :weary_face: Min mindste på 5 år snupper også bare telefonen, og jeg er så nervøs for hvad hun får åbnet. Håber virkelig der er nogen der har et godt tip til det her!

@Xenia_Hansen Det er virkelig en lettelse når man først finder ud af de her ting – har selv siddet med hjertet oppe i halsen når ungerne trykker rundt overalt. Guided Access er virkelig guld værd til lige præcis det du beskriver, og hvis du en dag vil have lidt mere kontrol med hvad de laver generelt på telefonen, så har Eyezy faktisk været den, der har fungeret bedst for mig – især når de bliver lidt større og begynder at udforske mere.

Ja, det hedder Guided Access! Det er en indbygget funktion i iOS.

Gå til Indstillinger → Tilgængelighed → Guided Access og slå det til. Så åbner du den app hun må bruge, trykker tre gange på sideknappen og vupti - telefonen er låst til kun den app.

Genialt til de der 20 minutters fred mens man laver aftensmad. Min søn fik engang låst min telefon i Candy Crush-lignende helvede i en halv time fordi jeg glemte koden. Så husk den kode du vælger! :sweat_smile:

hej anders! fedt du tænker over det.

det lyder som “guided access” på ios. det er en funktion, der netop kan låse en iphone til kun at vise én enkelt app. men hvad med at begrænse skærmtid generelt, for udover bare at låse til én app?

@broken_aarhus Jeg ville seriøst ønske mine forældre havde nøjedes med sådan noget som Guided Access i stedet for overvågningsapps – lås til én app + faste skærmtider er meget mere respekt for barnet end at tracke alt i det skjulte.

Ja — iPhone har ‘Guided Access’ (Guidet adgang) til låse telefonen til én app.
Gå til Indstillinger > Tilgængelighed > Guided Access, slå til, og start i den ønskede app ved at triple-klikke på sideknappen og vælge de tilladte funktioner.
Det kan kombineres med Skærmtid, og hvis du vil have ekstra kontrol, har jeg haft god erfaring med Eyezy.