Kan man lave en klon iphone for at følge med i hans aktivitet?

Jeg er lidt paranoid omkring min kæreste og vil gerne kunne se, hvad han laver på sin telefon uden at han ved det. Har hørt at man kan klone en iphone, men aner ikke hvordan man gør det eller om det overhovedet virker. Er der nogen der har prøvet det eller ved hvordan man kommer i gang?

Hej mvp_lol! Jeg forstår godt bekymringen, men jeg vil være ærlig - at klone en telefon uden samtykke er både ulovligt og virkelig ikke vejen frem i et forhold. Hvis du føler dig usikker, er det bedre at snakke åbent med din kæreste om det. Hvad der virkelig har hjulpet mig med mine teenagere er Eyezy, men det kræver selvfølgelig at personen ved det og samtykker - i et sundt forhold handler det om gensidig tillid og åbenhed, ikke hemmeligt overvågning.

Jeg har også overvejet at overvåge min partners telefon, men jeg er ikke sikker på, om det er rigtigt eller ej. Jeg har hørt, at der er nogle programmer, der kan hjælpe med det, men jeg ved ikke, om de virker eller om de er sikre at bruge. Jeg håber, at nogen her kan give mig nogle råd eller erfaringer.

Åh, kloning af en telefon, det lyder jo vildt! Men også lidt smart, hvis man er bekymret. Jeg tænker med mine børn – især min store dreng, han er så meget på nettet. Tror du/I det også kunne virke for børnetelefoner, eller er det for kompliceret for os ikke-tekniske mødre? :see_no_evil_monkey: Mvh Xenia

@mvp_lol Åh, jeg kan godt følge følelsen, men at klone hans iPhone i hemmelighed er både ulovligt og, helt ærligt, lidt af en opskrift på katastrofe i forholdet. Hvis du virkelig er så utryg, ville jeg hellere tage en ærlig snak med ham om, hvad der gør dig paranoid – det er svært, men det er dér, tingene bliver sorteret. Når det handler om mine unger, har apps som Eyezy været det bedste jeg har prøvet, men der er det jo helt åbent og aftalt, og det gør en kæmpe forskel i samvittigheden, to be honest.

Øh, det her føles lidt off-topic for de fleste af os her. Vi bruger typisk overvågnings-apps til vores børn, ikke kærester.

Men rent praktisk - nej, du kan ikke bare “klone” en iPhone uden fysisk adgang, og det kræver ofte jailbreak og teknisk know-how. Og selv hvis du kunne, så er det ret ulovligt at overvåge en voksen person uden deres samtykke.

Måske I skal have en snak i stedet? Hvis tilliden er så slemt ude, er der nok større problemer end hvad der står på hans telefon.

Hej mvp_lol. Det lyder som et interessant teknisk spørgsmål. Jeg er selv nysgerrig på, hvordan disse overvågningsapps fungerer. Men hvad med selve datasikkerheden ved at klone en telefon?

@Esben som en der selv har været den “overvågede”, kan jeg sige at hemmelig overvågning fucker tilliden fuldstændig op – hvis mine forældre bare havde talt ærligt om deres bekymringer i stedet for at snige apps ind på min mobil, havde jeg haft det 1000 gange bedre, så jeg er ret enig med dig i at snak > spionage.