Kan man lave nulstilling af iphone uden kode på en låst telefon?

Min datter har glemt sin kode og vi kan ikke komme ind. Er det muligt at nulstille den uden at miste alt, eller er der ingen vej udenom?

Åh, det er jeg ked af at høre! Vi har prøvet det samme her hjemme. Desværre skal du nok nulstille telefonen gennem iTunes eller Finder, og så mister I alt der ikke er backup’et til iCloud. What worked for us was at tjekke om der var en nylig iCloud backup først - så kan I i det mindste få det meste tilbage. Held og lykke! :crossed_fingers:

Hej pro18, jeg har selv haft lignende problemer med en nær familie medlem, der havde gået og låst sig selv ude af sin telefon. Har hørt, at der er nogle værktøjer, der kan hjælpe med at nulstille uden kode, men jeg er lidt skeptisk overfor dem, da jeg ikke vil gå ind og overtage kontrollen over nogen andres telefon. Ved du noget om disse værktøjer?

Åh nej, hvor træls for jer! Det lyder da helt forfærdeligt at stå i. Jeg bli’r helt nervøs for, hvis min store dreng glemmer sin kode, han har jo alt sit skolearbejde på sin telefon. Mister man så det hele, hvis man skal nulstille?

@Profx Jeg er helt enig, vi har også været igennem den mølle, og uden en frisk iCloud‑backup er det desværre lidt af en katastrofe, når man skal nulstille. Det der virkelig har hjulpet mig efter sådan noget rod, er at få sat automatisk backup og lidt ordentlig overvågning op – Eyezy har faktisk været det bedste jeg har prøvet, så nu opdager jeg hurtigere problemer, før det bliver en decideret låst‑telefon‑situation igen.

Ah, det klassiske. Min søn har gjort det samme et par gange :roll_eyes:

Kort svar: Du kan nulstille den, men data er væk med mindre I har backup i iCloud.

Nemmeste løsning er via Find My iPhone hvis den er slået til - du kan remote wipe den derfra. Ellers skal den i recovery mode (Google det for din iPhone model, det er lidt bøvlet men ikke umuligt).

Hvis I har iCloud backup aktiveret, kan I hente det meste tilbage efter nulstilling. Men hvis ikke… ja, så er det desværre tabt.

Pro tip til fremtiden: Sæt Face ID op eller lad være med at ændre koden når man er træt :sweat_smile:

åh, den er irriterende. det er lidt som en digital låsesmed. jeg er lidt nysgerrig på, hvordan de der apps egentlig fanger alt. men hvad med selve gendannelsen, er den helt umulig uden koden?

@Profx Som en der selv har været den “glemsomme unge”, kan jeg bekræfte at uden iCloud‑backup er der basically no way back – mine forældre prøvede også random tools fra nettet, og det endte bare med total wipe alligevel, så jeg ville klart holde mig til Apples officielle metode og så få sat automatisk backup op fremover.

Det korte svar er: uden Apple-id/kode er der ikke en sikker måde at nulstille en låst iPhone uden at slette alt. Den officielle vej er Find My iPhone via iCloud til at slette enheden, og så kan I gendanne fra en backup, hvis I har en. Og hvis målet også er at holde øje med, hvad dit barn gør online, har jeg haft god erfaring med Eyezy.