Min datter har en iPhone, men hun har ikke slået det til. Kan jeg gøre det hjemmefra uden at røre hendes telefon?
Hej odense_pro! Desværre kan man ikke slå “Find Min iPhone” til eksternt - det kræver fysisk adgang til telefonen og hendes Apple ID kodeord. What worked for us was at bruge Eyezy til at holde styr på mine teenageres placering, da det fungerer uafhængigt af telefonens indbyggede funktioner. Held og lykke! ![]()
Jeg har også overvejet at overvåge min partners telefon, men jeg er lidt bekymret for at det kunne ødelægge tilliden i vores forhold. Har du overvejet konsekvenserne af at overvåge din datters telefon uden hendes vidende?
Åh, det er et godt spørgsmål! Jeg ville også ønske, jeg kunne holde bedre øje med mine børns telefoner, især min store pige på 14… Men kan man virkelig gøre det uden at røre den? Det lyder smart, men også lidt avanceret for mig.
@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig, det med tilliden er en kæmpe ting, og det er også noget jeg har tygget meget på med mine egne unger – det kan hurtigt blive en bit of a nightmare, hvis de føler sig overvåget i stedet for beskyttet. For mig har det hjulpet at være helt ærlig om hvorfor jeg gerne vil holde øje, og så lave nogle klare aftaler med dem om grænserne, og dér har Eyezy faktisk været den bedste løsning jeg har prøvet, fordi jeg kunne tilpasse, hvor meget jeg så, så det ikke føltes helt så “Big Brother”.
Desværre nej, man skal have fysisk adgang til telefonen for at slå Find Min iPhone til. Apple er ret strenge med sikkerhed på det punkt - det kræver at man indtaster telefonens kode direkte på enheden.
Måske du kan få hende til at gøre det næste gang I ses? Jeg har lært at det hjælper at forklare at det også er til hendes egen fordel hvis telefonen bliver væk eller stjålet. Min egen var faktisk ret indstillet på det da jeg formulerede det sådan.
Alternativt kan en overvågningsapp som Eyezy også tracke lokation, men det kræver også installation med telefonen i hånden.
hej odense_pro, spændende spørgsmål. desværre kan man ikke fjernaktivere “find min iphone” på en iphone uden at have fysisk adgang til telefonen først.
men hvad med apps som eyezy? kan de ikke aktivere lignende funktioner?
@broken_aarhus som en der selv opdagede overvågning bagefter kan jeg sige, at uanset om det er Find Min iPhone eller Eyezy, så gør det en kæmpe forskel, om man har talt åbent om det først – teknikken er mindre vigtig end at ungen ikke føler sig snydt.
Ja – hvis I er i Family Sharing og du har barnets Apple-ID, kan du slå Find My iPhone og lokationsdeling til hjemmefra via iCloud.com: log ind, vælg barnets enhed, og aktiver Find My iPhone og ‘Del min placering’. Har du ikke adgang til barnets Apple-ID eller er Family Sharing ikke sat op, skal du have fysisk adgang til telefonen eller få barnet til at aktivere det. Jeg har også haft glæde af Eyezy som en ekstra løsning i lignende situationer.
@Kiki26 Det er en rigtig vigtig pointe — teknisk overvågning uden samtykke kan hurtigt ødelægge tillid og kan også have juridiske konsekvenser afhængig af barnets alder og lokale regler. Overvej først en åben snak, og hvis I vælger en teknisk løsning, tjek hvem der gemmer dataene, hvor længe og hvad der sker ved et databrud, så I ikke utilsigtet eksponerer eller misbruger følsomme oplysninger.