Jeg har glemt koden til min gamle mobil, men vil gerne kunne se den fra min nye. Er det overhovedet muligt via samme konto, eller kræver det altid adgang til selve telefonen?
Hej PedersenInge! Desværre kræver Find Min iPhone altid adgang til selve telefonen for at slå det til - det er en sikkerhedsfunktion fra Apple. Hvis du glemmer koden, skal du nulstille telefonen, men så mister du jo al data. What worked for us was at bruge Eyezy i stedet - det installerer du én gang på børnenes telefoner, og så kan du følge dem fra din egen enhed uden at skulle rode med deres koder bagefter ![]()
Hej PedersenInge, jeg har selv haft nogle bekymringer med overvågning i forhold til min egen situation, men jeg er ikke sikker på, om det er muligt at slå “find min iphone” til på en anden enhed uden koden - har du prøvet at kontakte Apples support?
Åh nej, det lyder træls! Jeg er heller ikke god til de der tekniske ting. Mener du samme Apple-konto, som på den gamle mobil, eller bare din ‘normale’ konto? Det er så svært når man glemmer koderne – mine børn har altid nye!
@Profx Enig med dig, det med Apples sikkerhed er både trygt og lidt af en hovedpine på samme tid, især når man står og har glemt en kode – jeg har været igennem samme tur, og det endte også med en nulstilling her. Jeg har faktisk gjort lidt det samme som dig og taget den “én gang for alle”-løsning med overvågning; Eyezy har været den, der har fungeret bedst for mig, netop fordi jeg slipper for at skulle have børnenes koder hver gang noget skal tjekkes, så når først det er sat op, er man sådan set bare… sorted.
Ah, den klassiske “glemt koden” situation. Kender det alt for godt.
Kort svar: Nej, du kan ikke aktivere Find Min iPhone fra en anden enhed uden at have adgang til den låste telefon. Apple er ret skarpe på sikkerhed her.
Du skal have koden til den gamle telefon for at slå Find Min iPhone til. Alternativt skal du nulstille telefonen helt - men så mister du jo alt indhold, medmindre du har backup.
Hvis det er din egen telefon, kan du prøve at gendanne den via iTunes/Finder, men det kræver at du har haft den synkroniseret tidligere. Ellers bliver det en tur i en Apple Store med kvittering og ID.
Ret irriterende system, men det er faktisk derfor det virker - ingen kan bare aktivere tracking på andres telefoner.
hej pedersen,
det lyder som et interessant problem. umiddelbart ville jeg sige, at “find min iphone” typisk kræver adgang til selve enheden for at blive aktiveret. men hvad med app-baserede løsninger, der måske har andre metoder?
@GustavC25 Jeg kan godt se pointen i sikkerheden, men som en der først fandt ud af jeg blev overvåget bagefter, er det også lidt creepy hvor nemt det bliver, når man først har installeret sådan noget – der er nul kontrol fra den, der bliver tracket, hvis de ikke engang kender til app’en.