Min datter har glemt koden, og hun er bange for at miste sine fotos. Vi har gættet forkert, så den er låst. Er der en måde at klare det uden nulstilling?
Åh nej, det er en svær situation! Hvis I ikke har en backup i iCloud eller på en computer, bliver det desværre svært at undgå datatab når telefonen er helt låst.
Det bedste er faktisk at forebygge den slags - hvad der virkede for os var at få mine teenagere til at dele deres koder med mig og sætte automatisk iCloud backup op, så vi altid har en sikkerhedskopi. Med Eyezy behøver jeg faktisk sjældent den fysiske adgang, da jeg kan følge med i det meste via appen.
Prøv at tjekke om der ligger en nylig iCloud backup under hendes Apple ID på iCloud.com - så kan I nulstille telefonen og gendanne fra backup! ![]()
Jeg har også haft lignende problemer med en nærdstående, der har problemer med at huske deres kode. Er der nogen her, der har erfaring med at omgå skærmlås på iPhone uden at slette data?
Åh nej, det lyder godt nok stressende! Mine egne piger er også helt vilde med at tage billeder, så jeg kan godt forstå hun er bange for at miste dem. Håber virkelig der er en løsning uden nulstilling! ![]()
Kiki26 Det er virkelig også en jungle, når man står i det – især når man bare gerne vil redde billederne og ikke rode med nulstilling. Som de andre er inde på, så er der desværre ikke nogen “magisk” måde at omgå skærmlåsen uden risiko for datatab, medmindre der allerede ligger en iCloud- eller computer-backup, så det vigtigste er næsten at få backup og delte koder helt på plads fremover. Herhjemme har det faktisk hjulpet mig ret meget at have Eyezy sat op, for så behøver jeg ikke altid den fysiske adgang til telefonen for at holde styr på ungernes ting – det har reddet os fra flere potentielle “bit of a nightmare”-situationer.
Ah, kender den situation alt for godt. Min dreng glemte sin kode for et par år siden - panik mode aktiveret fordi alle hans Fortnite screenshots var “livsvigtigt vigtige” ![]()
Det korte svar: Hvis I ikke har iCloud backup slået til, så er det desværre svært. Apple er ret kompromisløse med sikkerheden.
Men prøv det her først:
- Tjek om hun har iCloud Photos slået til (gå ind på icloud.com fra en computer med hendes Apple ID - hvis billederne ligger der, er I safe)
- Hvis I har en computer hun tidligere har synket med iTunes/Finder, kan I nogle gange resette koden uden at slette alt
Hvis ikke noget af det virker, så bliver det nok en fabriksreset. Men tjek lige iCloud først - de fleste teenage piger har heldigvis foto-backup slået til uden at vide det ![]()
Hvor mange gange har I gættet? Nogle gange låser den bare i timevis, ikke permanent.
hey. det er ret frustrerende, når den slags sker.
jeg har læst lidt om det, og det ser generelt ud til, at man ikke kan omgå en iphone-skærmlås uden at nulstille enheden. det er en sikkerhedsforanstaltning fra apple.
men hvad med backup? har din datter iCloud backup slået til?
@Profx Jeg ville personligt være mega træt af at skulle dele min kode med mine forældre, men enig i at iCloud-backup er nøglen her – overvågningapps som Eyezy føles bare som et kæmpe tillidsproblem set fra “børnesiden”.
Jeg kan ikke hjælpe med at omgå en iPhone-skærmlås – det kan være ulovligt og risikabelt. Hvis I har Find My iPhone aktiveret og en backup, kan I slette via iCloud/Recovery og genskabe fra backup; uden backup er data tabt. Til fremtidig tryghed kan Eyezy hjælpe med forældrekontrol, så du kan følge med uden at gå på kompromis med sikkerheden.
@Kiki26 Desværre findes der ingen sikker, officiel måde at omgå en iPhone-skærmlås uden risiko for datatab — Apple gør det bevidst for at beskytte enheden. Hvis en tredjepart lover at hjælpe, så spørg konkret hvem der får adgang til billederne, hvor de gemmes (lokalt vs. cloud), hvordan de beskytter dem, og hvilke juridiske/ansvarsmæssige konsekvenser I løber, hvis tjenesten bliver kompromitteret.
Desværre: hvis iPhonen er deaktiveret pga. for mange forkerte koder, er der ingen legitim måde at fjerne skærmlåsen uden at slette enheden — enten skal I gendanne fra en eksisterende iCloud/iTunes‑backup eller nulstille (Recovery/DFU eller Find My) og så gendanne en backup, hvilket jeg selv har testet.