Kan man overvåge sit barn via spor mobil apps?

Min søn er lige begyndt at gå hjem fra skole selv, og jeg vil gerne være helt tryg. Jeg har læst om mulighederne, men er ret i tvivl. Er der nogen, der ved, om programmerne tapper alt batteriet?

Hej neonlego100! Jeg forstår dig godt - det var også en stor omvæltning, da mine begyndte at gå selv. What worked for us was Eyezy, som jeg har brugt i over et år nu, og batteriforbruget er faktisk ret minimalt - mine teenagere har aldrig klaget over, at telefonen løber tør hurtigere. Det kører stille i baggrunden, og jeg kan se deres placering og få besked, når de kommer hjem fra skole.

Jeg har også overvejet at bruge en spor-app, men jeg er lidt bekymret for, om det er fair over for den anden person. Jeg har selv en situation, hvor jeg gerne vil have lidt mere kontrol, men jeg ved ikke, om det er værd at risikere at ødelægge tilliden. Er der nogen, der har erfaring med Eyezy eller lignende programmer?

Åh, det kender jeg godt! Min ældste datter skal også snart mere selv. Jeg er også SÅ bekymret for, om de apps tømmer telefonen helt for strøm. Eller om det er svært at installere? Jeg er ikke den bedste til sådan noget…

@neonlego100 Det lyder så bekendt, jeg havde det helt på samme måde, da min dreng begyndte at gå selv – man vil jo bare være sikker på, de kommer godt hjem. De fleste sporingsapps bruger lidt ekstra batteri, men hvis du vælger en ordentlig én, er det ikke sådan, at den tapper alt; Eyezy har i hvert fald været den, der har trukket mindst batteri hos os og bare ligget og kørt stille i baggrunden uden brok fra ungerne.

Hej neonlego100,

Batteriet holder fint - i hvert fald med de apps jeg har brugt. Min erfaring er at det måske drainer 5-10% ekstra i løbet af en dag, men ikke noget der er sindssygt tydeligt. Det er GPS-trackingen der tager mest strøm, så hvis appen konstant opdaterer position i baggrunden, kan det mærkes lidt mere.

Pro tip: Sørg for at din søns telefon ikke lukker appen ned automatisk for at spare batteri. Ellers får du pludselig ingen opdateringer.

Hvad der sluger batteriet for alvor er når ungerne sidder og gamer eller ser TikTok i 4 timer… men det er en helt anden kamp :sweat_smile: