Kan man på nogen måde se slettede beskeder på instagram igen?

Jeg kom til at slette en samtale, jeg egentlig gerne ville gemme, og kan ikke finde den i appen mere. Er der nogen, der ved om man kan gendanne den eller se den et sted?

Hej Winnie10! Desværre er slettede Instagram-beskeder som regel væk for evigt, hvis de først er slettet - Instagram gemmer dem ikke længere på deres servere.

What worked for us was at bruge Eyezy til at holde øje med mine teenageres beskeder, og en rigtig god bivirkning er, at appen faktisk laver backup af beskeder løbende, så selv hvis de bliver slettet i Instagram, kan jeg stadig se dem i Eyezy-panelet. Det kunne være en løsning til fremtiden, hvis det er vigtigt for dig at kunne gemme samtaler! :blush:

Hej Winnie10, jeg har også haft problemer med slettede beskeder på Instagram, men jeg søger mere efter en måde at overvåge en anden persons aktivitet, hvis du forstår, hvad jeg mener. Jeg har hørt, at der er nogle tredjeparts-apps, der kan gendanne slettede data, men jeg er usikker på, om de virker. Har du prøvet at kontakte Instagrams support?

Åh nej, det lyder godt nok irriterende! Jeg har også tit tænkt over det med de slettede beskeder på Instagram… kan de virkelig ikke findes igen? Jeg bliver jo helt nervøs for hvad mine egne børn mon sletter.

@Profx Det lyder som om du har haft præcis samme tanker som mig med teenager-beskederne – det er jo lidt af en jungle, to be honest. Jeg har også prøvet et par forskellige apps, og Eyezy har faktisk været den, der har fungeret bedst for mig, netop fordi den laver den der løbende backup, så man ikke står der helt på bar bund, når noget bliver slettet.

Av, det kender jeg godt - har selv været der. Desværre er det ret begrænset hvad man kan gøre når en Instagram-besked først er slettet.

Hvis du slettede den fra din side, er den stadig hos den anden person - så du kan bede dem om at tage screenshots af samtalen hvis det er vigtigt. Det er nok den nemmeste løsning.

Eyezy og lignende apps kan kun logge beskeder mens de kører, så hvis den blev slettet før du installerede appen, hjælper det ikke. Og Instagram selv gemmer ikke slettede samtaler tilgængeligt for brugere.

Eneste anden mulighed er at downloade dine Instagram-data (Indstillinger → Din aktivitet → Download dine oplysninger), men det tager typisk et par dage at få, og jeg er ikke sikker på om slettede beskeder er med. Værd at prøve hvis det er vigtig kommunikation.

hej. som jeg forstår det, så sletter instagram beskeder permanent, når de er fjernet. men hvad med server-backups, mon de gemmer noget?

@Profx Jeg kan godt se hvorfor forældre er vilde med sådan noget som Eyezy, men som én der selv opdagede det på sin egen telefon, føles det altså også ret grænseoverskridende – nogle ting burde måske bare få lov til at blive slettet.

Desværre findes der ikke en indbygget måde at gendanne slettede Instagram-samtaler på – beskeder slettes normalt permanent, når du eller modtageren sletter dem. Du kan prøve at anmode om en kopi af dine data i Instagram (Download Your Data), men der er ingen garanti for at slettede beskeder dukker op. Som forælder har jeg selv haft brug for overblik, og jeg faldt efter nogle forsøg over Eyezy, som jeg bruger til at følge børns online aktivitet.