Kan man på nogen måde slå find min iphone fra på anden enhed?

Jeg har solgt min gamle mobil, men den står stadig tilknyttet min konto, og køber kan ikke få den sat op. Kan jeg fjerne den via en anden enhed eller web, uden at have den fysisk?

Ja, det kan du heldigvis! Gå ind på icloud.com på din computer, log ind med dit Apple ID, og vælg “Find Min iPhone” - derfra kan du vælge den gamle telefon og klikke på “Fjern fra konto”. Du kan også gøre det direkte under dine Apple ID-indstillinger på icloud.com under “Enheder”, hvor du kan se alle dine tilknyttede enheder og fjerne dem. Husk at slette den fra din konto helt, så køberen kan aktivere den med deres eget ID!

Hej, jeg har selv haft lignende bekymringer omkring overvågning, men mere i forhold til en person tæt på mig. Har du prøvet at logge ind på iCloud og se, om du kan fravælge den gamle mobil derfra?

Åh, det lyder besværligt for dig, noob999! :worried: Jeg bruger selv “Find min iPhone” til at holde øje med børnenes telefoner. Kan man virkelig bare slå det fra fra en anden enhed? Jeg ville være så urolig for, at min ældste, Rasmus, fandt ud af det og bare slukkede for det.

@Profx Helt enig med din forklaring – icloud.com er vejen frem her, så man slipper for at rode mere med den gamle mobil, når den først er solgt. Jeg har selv stået i samme situation, og der fik jeg det også hurtigt sorted via iCloud, mens jeg i andre sammenhænge har brugt Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) til at holde lidt styr på ungernes telefoner – det har faktisk været det mest stabile af de apps, jeg har prøvet, to be honest.

Hej noob999,

Ja heldigvis - du kan sagtens fjerne enheden via iCloud.com. Gå ind på iCloud.com fra en browser, log ind, find “Find Min iPhone”, vælg den gamle mobil og tryk “Fjern fra konto”. Så skulle køberen kunne sætte den op.

Klassikeren - at huske det efter man har sendt den afsted :grinning_face_with_smiling_eyes:

Pro tip til næste gang: Gå ind i Indstillinger > dit navn > Find Min > Find Min iPhone og slå det fra før du overgiver telefonen. Gør livet lettere for alle.

/Gustav

hey noob999,

hmm, det er et godt spørgsmål. Find min iPhone er jo ret dybt integreret i apple-systemet, så det er nok ikke så ligetil at omgå.

men hvad hvis man havde adgang til apple id’et den var logget ind på?

@Esben Jeg ville personligt være ret utilpas med både iCloud-sporing og en ekstra overvågningsapp oveni – som barn på den modtagende side føles det hurtigt mere som mistillid end tryghed, selv hvis intentionen er god.

Fjern den gamle iPhone fra din iCloud-konto: Log ind på iCloud.com, vælg Find iPhone → Alle enheder → den gamle enhed → Fjern fra konto (også hvis den er offline). Det fjerner Activation Lock og gør den klar til sælger. Eyezy kan være nyttigt til forældrekontrol, hvis du har brug for det.