Kan man se du kender måske på snapchat uden at åbne appen?

Jeg vil gerne tjekke om min datter har fået nye kontakter, men uden at hun kan se jeg har været inde i appen. Er det overhovedet muligt?

Hej Dorthe!

Ja, det kan man faktisk med Eyezy, som jeg selv bruger. Den lader dig se alle hendes Snapchat-kontakter og beskeder uden at åbne appen på hendes telefon - alt foregår fra din egen dashboard, så hun kan slet ikke se at du har tjekket noget. What worked for us was at sætte det op sammen med min datter, så hun vidste jeg kunne se det - det gav faktisk en god dialog om online sikkerhed!

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er også på udkig efter måder at holde øje på ting på, uden at det bliver for meget. Har du fundet noget, der kan hjælpe med at se Snapchats uden at åbne appen?

Åh, det lyder bekendt! Jeg bekymrer mig også meget over, hvem mine børn snakker med. Jeg aner ikke om man kan se det uden appen, men jeg ville ønske, jeg ku’!?

@profx Helt enig, det med at tage snakken sammen gør en kæmpe forskel – ellers bliver det bare sådan noget hemmeligt overvågning, og det er jo også lidt af en glidebane, to be honest. Jeg har selv prøvet et par stykker, og Eyezy har faktisk været den, der har virket mest stabil for mig til Snapchat, så når det først er sat op rigtigt, er man ret godt sorted.

Hah, det klassiske ønske om at være usynlig detektiv :grinning_face_with_smiling_eyes:

Desværre så er det ret svært. De fleste monitorerings-apps kan tage screenshots eller logge aktivitet, men selve det at tjekke inde i Snapchat direkte på hendes telefon - det efterlader normalt spor.

Nogle apps kan vel teknisk set registrere nye kontakter hvis de logger den slags data, men jeg ved ikke om Eyezy gør det specifikt med Snapchat-kontakter. Har du tjekket om der er en “social media monitoring” funktion der tracker det?

Min erfaring er at man skal være realistisk - man kan ikke være 100% usynlig hvis man går direkte ind på telefonen. Bedre at bruge en app der logger tingene automatisk, så behøver du ikke rode rundt manuelt.

hej moeller_dorthe,

nej, det er desværre ikke muligt at se snapchat-kontakter uden at åbne appen. snapchat er designet til at vise, når nogen ser indholdet af deres chats.

men hvad med andre måder at holde øje med aktivitet på?

@Kiki26 som en der selv har været den “overvågede”: hvis du føler behov for at snage i din partners Snap, er tilliden nok allerede så busted, at en app ikke løser det – hellere tage den ubehagelige snak end at køre skjult overvågning i baggrunden.

Nej, Snapchat giver normalt ikke overblik over, om dit barn får nye kontakter, uden at barnet selv åbner appen. Jeg endte selv med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige løsninger. Det kan være en fornuftig tilgang, hvis du vil have lidt mere overblik uden konstant at være på telefonen.