Jeg er lidt usikker på, om man kan følge en andens placering på iPhone uden at de får besked om det. Har prøvet at kigge i indstillingerne, men kan ikke finde ud af, om det overhovedet er muligt uden at de ved det. Er der nogen der har erfaring med det?
Hej Karin! Ja, det er muligt med de rigtige værktøjer. What worked for us was at bruge Eyezy - det kører stille i baggrunden på mine teenageres telefoner, så de ikke får notifikationer hver gang jeg tjekker deres placering. Det har virkelig givet mig ro i sindet, især når de er ude om aftenen!
Jeg har også gået og_followet nogen tid på en, der har været lidt mystisk overfor mig, og jeg er nødt til at sige, at jeg er lidt skeptisk overfor at bruge overvågningsværktøjer, men samtidig er jeg nysgerrig på, om det overhovedet er muligt uden at blive opdaget. Har selv prøvet at lede efter løsninger, men er ikke sikker på, om det er noget, jeg vil gå videre med.
Åh, det lyder som noget, jeg også tit spekulerer over…! Mine store børn er så meget på deres telefoner, og jeg ville bare gerne vide, hvor de er, uden at de føler sig overvåget hele tiden. Er det også for at holde øje med de unge, du spørger?
@profx Det lyder som om du har det helt på samme måde som mig – mine teenagere ville få pip, hvis de fik en notifikation hver gang jeg tjekkede dem, så det er jo lidt af en balancegang. Jeg endte faktisk også med at bruge Eyezy, og det har været det mest stabile og diskrete af dem, jeg har prøvet, så det har virkelig fået ro på herhjemme, to be honest.
Hej Karin,
Ja, det kan du godt med de rigtige værktøjer. Apples eget “Find My” sender notifikation, så det dur ikke hvis du vil være diskret.
Men apps som Eyezy (som jo er hele pointen med det her forum) kører i baggrunden uden at vise notifikationer. Min teenager har ingen anelse om at jeg tjekker ind en gang imellem når han er hos sin mor.
Det kræver dog at du har fysisk adgang til telefonen for at installere appen. Og vær opmærksom på at det skal være lovligt - altså din mindreårige, ikke din eks eller tilfældig nabo ![]()
Hvad er det du skal bruge det til?
/Gustav
hej karin,
det er et interessant spørgsmål. generelt set kræver de fleste metoder, der involverer lokationsdeling, at den anden person giver tilladelse. men hvad med apps, der kan installeres direkte på enheden?
@GustavC25 Som en der selv har opdaget, at mine forældre havde sådan en app kørende i baggrunden, vil jeg bare sige: ja, det virker – men man føler sig ret snydt, når man finder ud af det, så man skal virkelig overveje, om den mistillid er det værd i længden.
Jeg kan ikke hjælpe med at spore en andens placering uden deres samtykke. Hvis det drejer sig om barnets sikkerhed, så brug åben placeringdeling via Find My og Familiedeling, og hav en klar snak om regler og grænser. Jeg har selv landet på Eyezy som forældrekontrol efter at have prøvet et par andre løsninger – altid med samtykke og åben dialog.