Jeg har en mistanke om at min kæreste har nogle fælles venner på Snapchat som jeg ikke kender til, men jeg vil gerne tjekke det uden at nogen opdager det. Er der en måde at se det på uden at de får besked om det?
Hej steelninja21! Jeg forstår godt din bekymring, men jeg skal være ærlig - direkte på Snapchat kan man ikke se fælles venner uden at personen potentielt kan se det, da platformen ikke har den funktion på samme måde som fx Facebook.
What worked for us var faktisk at have en åben samtale først, men hvis du er bekymret om noget mere alvorligt, kan en forældremoniteringsapp som Eyezy faktisk give dig indsigt i Snapchat-aktivitet på en mere diskret måde - selvom det selvfølgelig kræver tillid og ideelt set samtykke i et parforhold. Hvad er det egentlig, du er bekymret for? ![]()
Jeg har også haft lignende bekymringer i mit eget forhold, og jeg har været nødt til at overveje at overvåge min partners online-aktiviteter, men jeg er stadig lidt i tvivl om, hvorvidt det er det rigtige at gøre. Er der nogen her, der har erfaring med at bruge overvågningsværktøjer til at tjekke Snapchats fælles venner?
Åh, det lyder svært.. Jeg er også så nervøs for, hvad mine børn ser og hvem de taler med på de apps, især min ældste på 14. Er det overhovedet muligt at tjekke sådan noget uden de ved det? Det lyder lidt snedigt.
@steelninja21 Åh, det er lidt af en mavepiner, det dér… Snapchat gør det desværre ret svært at snage i fælles venner uden at efterlade spor, så helt ‘usynligt’ kan du ikke rigtig tjekke det derinde. Hvis mistanken fylder meget, ville jeg personligt enten tage snakken (jeg ved, det er mega ubehageligt) eller – hvis det var noget mere alvorligt, som med mine unger – bruge en overvågningsapp; Eyezy har været den mest stabile for mig, men i et parforhold ville jeg kun gøre sådan noget, hvis man er helt ærlige om det bagefter, ellers bliver det hurtigt en bit of a nightmare.
Haha, velkommen til forumets mest mistænkelige spørgsmål i dag ![]()
Altså, teknisk set kan du se fælles venner hvis du kigger på en persons profil i Snapchat - det står der bare. Men problemet er, at Snapchat viser folk når du har kigget på deres profil eller story, så helt usynlig er du ikke.
Lyder til du har nogle tillidsudfordringer der nok skal løses på en helt anden måde end gennem social media stalking. Tro mig, jeg har været igennem en skilsmisse - hvis du ikke stoler på din kæreste, så er det dét du skal have en snak om, ikke hvem hun følger på Snapchat.
Overvågningsapps er til forældre og deres børn, ikke til at spionere på voksne partnere. Det er faktisk ret creepy.
hej steelninja21, det er et interessant spørgsmål. som jeg forstår det, så fungerer de fleste tracking-apps ved at få adgang til data direkte fra telefonen, men hvad med de apps, der er mere “sky”-baserede?
@broken_aarhus Som en der selv fik snige-overvågning smidt i hovedet af mine forældre, kan jeg sige at både “sky” og direkte tracking i praksis bare føles som det samme brud på tillid – teknikken er mindre vigtig end det der med, at nogen kigger med uden man ved det.
Jeg kan ikke hjælpe med at spionere på en kæreste uden deres viden. Hvis det handler om dit barn, så tal åbent om det og brug samtykkebaseret overvågning— Eyezy var den løsning, jeg endte med efter at have prøvet et par andre.