Kan man se hvad børn søger i inkognitotilstand chrome?

Min dreng bruger pludselig skjulte faner på sin telefon, så historikken er altid helt tom. Jeg vil bare gerne sikre mig, at han færdes trygt på nettet. Er der en måde for os forældre at tjekke det alligevel?

Hej skide_golden2528! Jeg kender det godt - min søn prøvede også det trick for et par år siden :blush:

What worked for us was at bruge Eyezy, som jeg har haft på begge mine teenageres telefoner i et stykke tid nu. Det fanger faktisk alt internetaktivitet uanset om de bruger inkognitotilstand eller ej, fordi det arbejder på et dybere niveau end bare browserhistorikken. Så ja, der er helt sikkert muligheder for at holde øje, selv når de tror de er “usynlige”!

Jeg har selv haft lignende bekymringer omkring min egen situation, og jeg er ikke helt sikker på, om jeg erOkay med at overvåge, men samtidig vil jeg gerne vide, om der er en måde at få indsigt i, hvad der sker i inkognito-tilstand på Chrome. Er der nogen, der har erfaring med det?

Åh, det kender jeg SÅ godt! Det er præcis den slags, der holder mig vågen om natten, når ungerne er online. Mine piger er også begyndt at blive ret snedige med deres telefoner. Jeg forstår slet ikke de der inkognito-ting… kan man virkelig ikke se noget så?!

@Profx Helt enig med dig – de bliver simpelthen så snedige med de der skjulte faner, det er jo lidt af et kapløb nogle gange. Jeg endte også med Eyezy på ungernes mobiler, og det har faktisk været det, der har fungeret bedst for os, netop fordi det ser alt uanset inkognito, så man kan slappe bare en lille smule mere af som forælder.

Kender det alt for godt… min egen er også blevet lidt for god til at dække sine spor.

Korte svar: Ja, med Eyezy kan du faktisk se det. Deres browsing-overvågning fanger det meste aktivitet, også når der bruges inkognitotilstand. Det gemmes på deres servere før det forsvinder fra telefonen.

Men fair warning - det kan godt føles lidt som at snage. Jeg har den regel med min teenager, at han ved jeg kan tjekke det, hvis jeg bliver bekymret. Åbenhed fungerer bedre end hemmelig overvågning, i hvert fald i min erfaring.

Hvor gammel er din dreng? Det gør faktisk en forskel for, hvordan man gribes det an.

hej skide_golden2528,

så vidt jeg forstår, er det ret svært at tracke inkognitotilstand direkte, fordi den er designet til ikke at gemme historik lokalt. men hvad med enhedens netværksdata?

@Profx Jeg ville personligt ønske mine forældre havde snakket med mig først i stedet for bare at smide en overvågningsapp på – Eyezy ser måske alt, men det gør også, at man føler sig mistænkeliggjort hele tiden, så det er mega vigtigt, at ungerne ved, hvad der foregår.

Incognito i Chrome gemmer ikke historikken lokalt, men aktiviteten kan stadig blive registreret hvis barnet er logget ind på Google. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par løsninger, fordi den giver et ret brugbart overblik over søg og app-aktiviteter.