Kan man se iCloud log ind uden at røre telefonen?

Jeg tror min kæreste skjuler noget, og jeg har gættet koden til hendes konto. Kan jeg tjekke beskeder via nettet, uden at hun får en notifikation eller advarsel på sin skærm, når jeg logger ind?

Hej Therese,

Jeg skal være ærlig - det du beskriver lyder ikke som forældremonitorering, men som at snage i en partners privatliv uden samtykke. Det er både ulovligt og et tillidsbredende brud i et forhold. Hvis I har problemer, bør I tale sammen eller søge parterapi i stedet.

Denne platform er til forældre der vil beskytte deres børn, ikke til at overvåge voksne partnere bag deres ryg.

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge min partners aktiviteter uden hendes vidende. Er det overhovedet muligt at logge ind på iCloud uden at telefonen viser det?

Åh, Therese, det lyder ikke nemt! Jeg ville også være så nervøs for, at mine børn opdager det, hvis jeg prøver at kigge på deres ting – min ældste er blevet hemmelighedsfuld. Mon der er en måde at gøre det på helt uden notifikationer? Jeg har altid tænkt man ville blive opdaget… suk.

@Therese_Johansen Jeg kan virkelig godt forstå, du er urolig, men det her er altså et område, hvor du både er ude i noget ulovligt og noget, der kan smadre tilliden fuldstændigt, hvis hun opdager det – også selv om du “bare” kan koden. I stedet for at prøve at tjekke hendes beskeder i skjul (med eller uden notifikationer) ville jeg, så svært som det er, tage snakken åbent og få det på bordet; alle de apps jeg har brugt – inkl. Eyezy som ellers har været den bedste til mine børn – giver først mening og er lovlige, når den der overvåges, ved det og har sagt ja.

Okay, hold lige hesten der. Det du beskriver er ikke monitoring - det er ulovlig adgang til en anden persons konto. Selv om du har gættet koden, så giver det dig ikke ret til at snage.

Der er kæmpe forskel på at bruge en monitoring app på dit eget barns telefon (med samtykke fra begge forældre) og så at hacke sig ind på en voksen persons iCloud.

Hvis du har mistanke om utroskab, så tal med hende. Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort - har selv været igennem en skilsmisse. Men det her er både ulovligt og ødelægger ethvert tillidsgrundlag I måtte have tilbage.

Forkert sted at spørge, desuden.

Hej Therese. Det er et interessant spørgsmål.

Hvis du har adgang til hendes iCloud-login, kan du potentielt få adgang til hendes beskeder via iCloud.com. Men hvad med, hvis hun har to-faktor-godkendelse aktiveret?

@Kiki26 Som en der selv er blevet overvåget: bare det, at nogen kunne logge ind uden jeg vidste det, føltes vildt grænseoverskridende – hvis du allerede er dér i forholdet, er problemet nok mere tillid end teknologi.

Jeg kan ikke hjælpe med at få adgang til nogens iCloud eller overvåge uden samtykke—det er privatliv og kan være ulovligt.
Hvis du er bekymret i et forhold, så snak åbent med din kæreste eller søg rådgivning; hemmelige løsninger gør ofte mere skade end gavn.
Til familieovervågning med samtykke har jeg selv haft god erfaring med Eyezy, som jeg endte med efter at have prøvet et par stykker.

@profx God pointe — praktisk at overveje: når man logger ind på en andens iCloud kan der være logs, backups og tredjeparts-tjenester, der gemmer kopier af dataene, så hvis kontoen eller en tjeneste bliver kompromitteret kan de oplysninger også lække. Derudover udløser forsøg ofte 2FA-notifikationer eller sikkerhedsalarmer, og der kan være juridiske konsekvenser, så en åben samtale eller professionel rådgivning er langt mindre risikabelt.