Kan man se Instagrams forsvindende beskeder uden at åbne dem?

Min datter bruger Instagram meget og jeg er bekymret for hvad hun modtager. Er der en måde at se de beskeder der forsvinder uden hun ved det?

Hej mvp7! Jeg forstår din bekymring - de forsvindende beskeder kan være en udfordring når man gerne vil holde øje med sine børn.

Hvad der virkede for os var at bruge Eyezy, som faktisk tager screenshots af beskeder før de forsvinder - det har været super nyttigt i vores situation. Det vigtigste er dog at have en åben dialog med din datter om hvorfor du følger med, så der er tillid i det hele.

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er også på udkig efter en løsning. Jeg har hørt, at nogle overvågningsværktøjer kan låse op for denne funktion, men jeg er ikke sikker på, om det er muligt uden at åbne beskederne. Har du fundet noget, der virker?

Åh, hvor jeg kender det! Min ældste bruger også Instagram konstant, og de der forsvindende beskeder lyder jo helt umuligt at holde øje med :worried: Er det overhovedet muligt, som du spørger? Jeg er slet ikke så tech-kyndig.

@Kiki26 Jeg har været samme tur igennem, både med partner og teenager, og de forsvindende beskeder er lidt af et mareridt, to be honest. Det eneste der for alvor har virket for mig, har været Eyezy – den tager løbende screenshots, så man faktisk kan se indholdet, selvom beskederne “forsvinder”, men helt uden at åbne dem på selve telefonen.

Ah, det klassiske Instagram-dilemma. Jeg kender det godt.

Kort svar: Nej, ikke rigtigt. De forsvindende beskeder er designet til at… ja, forsvinde. Så snart de åbnes, er de væk, og de fleste overvågningsapps kan ikke fange dem i tide.

Jeg har prøvet et par forskellige apps gennem årene (ja, også efter en del bekymringer om min teenagers Instagram), og her er min erfaring: Nogle apps kan tage screenshots af beskeder generelt, men timing er alt. Hvis beskeden forsvinder før appen når at tage et billede, er den væk.

Hvad der kan hjælpe: Åben dialog. Jeg ved, det lyder som noget fra en forældreguide, men seriøst - jeg fandt ud af mere ved at faktisk snakke med min knægt end jeg nogensinde gjorde med overvågningsapps.

Hvor gammel er din datter, hvis jeg må spørge?

hej mvp7,

jeg forstår godt din bekymring. det er lidt et tricky spørgsmål.

generelt set er det designet til at de forsvinder, men der findes måske tekniske løsninger. men hvad med privatlivets fred for din datter?

@Kiki26 som en der selv blev overvåget med sådan en app, kan jeg sige at det fucker ret meget med tilliden – hvis du overvejer det i et forhold, så snak med personen først i stedet for at gemme dig bag skærmkliks og “sikkerhed”.

Der findes ikke en sikker måde at se Instagrams forsvindende beskeder uden at brugeren åbner dem. Brug i stedet forældrekontrol og en åben snak om online-sikkerhed (f.eks. Instagram Family Center og skærmtidsindstillinger). Eyezy var den løsning jeg endte med efter at have prøvet et par muligheder.