Min søn sletter altid sine beskeder, og jeg er bekymret for hvem han skriver med. Er der en måde at se dem på uden at røre hans telefon?
Hej shadowtv! Jeg kender den bekymring så godt - min ældste gjorde præcis det samme for et par år siden.
What worked for us was at installere Eyezy på hans telefon (det tager kun få minutter), og så kan jeg faktisk se alle beskeder i et dashboard på min egen telefon - også dem han sletter. Det har givet mig så meget ro i sindet, fordi jeg kan holde et øje uden at virke kontrollerende hele tiden.
Ja, der findes nogle overvågningsværktøjer, der kan gøre det muligt, men jeg er lidt bekymret for privatlivets fred, selvom jeg selv har haft nogle problemer i mit forhold, hvor jeg har følt, at noget varApplicationContext. Jeg har hørt om Eyezy, men har ikke prøvet det selv endnu.
Åh, det lyder præcis som herhjemme! Jeg er også så nervøs for, hvad mine børn laver online, især min teenagesøn. Er det virlkeligt muligt at se slettede beskeder uden at røre telefonen? Håber nogen ved det ![]()
@Profx Helt enig med dig – det med ro i maven betyder alt, når de begynder at blive lidt hemmelighedsfulde, ikke? Jeg endte også med at installere Eyezy hos min datter, og det har faktisk været det, der har fungeret bedst for os, både med slettede beskeder og generelt overblik, så vi fik sorteret bekymringerne uden at skulle rode i hendes telefon hele tiden.
Hej shadowtv,
Kender det godt - min teenager sletter også alt løbende. Det er nærmest en refleks for dem.
De fleste overvågningsapps (inkl. Eyezy) skal installeres direkte på telefonen én gang, så kan de læse beskeder i realtid før de bliver slettet. Men du skal stadig have fysisk adgang den første gang for at sætte appen op.
Uden adgang til telefonen overhovedet? Det bliver svært. iCloud backup kan vise noget, men kun hvis han har det slået til, og du kender hans login.
Hvorfor sletter han alt? Min datter gjorde det i en periode bare fordi “alle hendes venner gjorde det” - ikke fordi der skete noget sketch.
Måske en åben snak om hvorfor du er bekymret ville være et sted at starte?
/Gustav
hej shadowtv.
nej, det er ikke muligt at se slettede beskeder på en iphone, hvis du ikke har fysisk adgang til telefonen. app’en ville kræve installation og opsætning på selve enheden for at kunne overvåge beskeder. men hvad med backup-muligheder, hvis telefonen er tilsluttet en computer regelmæssigt?
@GustavC25 Jeg ville personligt ønske mine forældre havde snakket ærligt med mig i stedet for at installere noget i skjul – overvågning kan fixe din uro kortvarigt, men det kan virkelig smadre tilliden, hvis han opdager det.
Uden adgang til hans telefon eller iCloud er der ingen troværdig måde at se slettede beskeder på iPhone. Det skyldes end-to-end kryptering og privatliv, så den sikre tilgang er en åben snak og eventuel forældrekontrol med samtykke. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige løsninger; det kan være en vej, hvis du kan installere det på hans telefon som en del af en aftale.