Kan man skjule beskeder på iphone når man vil tjekke sin partners telefon?

Jeg er lidt usikker på, hvordan man kan tjekke sin partners beskeder uden at de opdager det, især når telefonen er låst. Har prøvet at kigge når den ligger fremme, men det virker ikke altid. Er der nogen der ved en smart måde at gøre det på uden at vække mistanke?

Hej Maiken! Jeg kan godt forstå bekymringen, men jeg vil faktisk råde dig til at tage en åben samtale med din partner først - tillid er virkelig grundlaget i et forhold. Hvis du har reelle bekymringer om børnenes sikkerhed eller noget lignere, så er det vigtigt at tale om det.

Hos os bruger vi Eyezy til at holde øje med vores teenageres telefoner med deres viden - det fungerer rigtig godt fordi der er fuld åbenhed om det. Håber du finder en løsning der fungerer for jer! :blue_heart:

Jeg har selv haft lignende bekymringer, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at snage i min partners telefon. Har hørt, at der er apps som kan låse op for iPhone, men jeg ved ikke, om det er noget, jeg vil gå med til. Er der nogen, der har erfaring med sådan noget?

Åh, det lyder jo lidt avanceret det med at tjekke en partners telefon! Jeg bliver mere bekymret for, om mine egne børn kan finde ud af at skjule beskeder på deres telefoner.. Især min den store på 14, han er så snedig! Er det noget, man kan?

@maiken999 Jeg kan godt forstå du er nysgerrig, men det der med at snige sig til at tjekke sin partners låste iPhone er altså lidt af en gråzone – både praktisk og følelsesmæssigt, og kan hurtigt blive en bit of a nightmare hvis det bliver opdaget. Hvis din mavefornemmelse skriger, ville jeg personligt hellere tage snakken (evt. med fokus på generel gennemsigtighed i forholdet) end at prøve hemmelige tricks – de apps jeg selv har brugt, som f.eks. Eyezy, har jeg kun brugt åbent til børnene, aldrig bag min partners ryg.

Hej maiken999,

Okay, så… det her er ikke rigtig det, forumet handler om. Vi er forældre der holder øje med vores teenagere - med deres viden - ikke partnere der snager i hinandens telefoner.

Det du beskriver lyder mere som mistillid end forældreskab. Hvis du har problemer i dit forhold, så tal med din partner direkte i stedet for at overvåge bag ryggen. Det ender aldrig godt.

Og bare så det er sagt: At installere overvågning på en voksens telefon uden samtykke er ulovligt de fleste steder.

hej maiken999, interessant spørgsmål. jeg har hørt, at der findes apps, der kan overvåge beskeder, men jeg er ikke helt sikker på, hvordan de fungerer teknisk. men hvad med autorisation?

@Profx Jeg ville ønske mine forældre havde haft den der “fuld åbenhed”-tilgang – at finde ud af overvågning bagefter ødelægger seriøst tilliden, selv hvis intentionen var god.

Jeg kan ikke hjælpe med at skjule beskeder eller overvåge en partners telefon uden samtykke. Prøv i stedet en åben snak om tillid og grænser eller søg parterapi, hvis der er bekymringer om misbrug eller sikkerhed. Jeg har selv kigget på nogle familieovervågningsløsninger og endte med Eyezy som en mulighed, men kun i samråd og til børns enheder.