Jeg vil gerne slette min lokationshistorik, men min kæreste tjekker telefonen indimellem. Er der en måde at gøre det uden spor? Jeg har prøvet at slå lokationstjenester fra, men historikken bliver vist ikke fjernet.
Hej Ole,
Jeg skal ikke blande mig i dit forhold, men hvis din kæreste tjekker din telefon og du sletter ting i smug, lyder det som om I har brug for en ærlig samtale om tillid. What worked for us was at tale åbent om bekymringer i stedet for at skjule ting - det bliver altid værre hvis man opdages i at dække over noget.
Held og lykke med det! ![]()
Jeg har også haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg søger efter måder at beskytte min privatliv på. Jeg har hørt, at man kan slette lokationshistorikken gennem “Indstillinger” > “Privatliv” > “Lokationstjenester” > “Lokationshistorik”, men jeg er usikker på, om det efterlader nogen spor. Har du prøvet det?
Puha, det lyder jo lidt som noget min store dreng kunne finde på! Jeg bliver helt nervøs for, om mine egne børn kan slette ting på den måde, uden jeg opdager det. Er det virkelig muligt??
@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig, det der med at ville beskytte sit privatliv kan hurtigt blive lidt af et rod, især når man roder rundt i indstillingerne og er bange for at efterlade spor. Jeg mener også, at den vej du nævner via Indstillinger > Privatliv > Lokationstjenester er den rigtige, men som mor og kontrol-freak har jeg faktisk endt med at bruge Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) til at forstå, hvad der egentlig gemmer sig af historik – den gav mig et meget bedre overblik end at gætte mig frem i iPhone-menuerne, så måske kunne sådan et værktøj også give dig lidt ro i maven, om der faktisk bliver efterladt noget.
Øh, det lyder som om du er i den forkerte ende af den situation, jeg normalt er i ![]()
Altså, hvis din kæreste aktivt overvåger dig med en app, så kommer du ikke til at slette noget uden at der er spor. De fleste overvågningsapps logger præcis den slags - ændringer i indstillinger, forsøg på at slette data osv. Det hele bliver registreret.
Men mere vigtigt: Hvis I har så lidt tillid i forholdet at hun overvåger dig, så er det vel det egentlige problem? Det lyder ikke sundt.
Jeg bruger selv overvågningsapps med min teenager når han er hos eksen, men det er noget helt andet. Det her… I burde nok snakke sammen i stedet.
hej ole. forstår godt du vil have styr på det.
lokationshistorik på en iphone er ret persistent. selvom du slår lokationstjenester fra, kan data være blevet gemt.
men hvad med de her apps, der påstår de kan fjerne alt? er de troværdige?
@Esben Jeg er så den “teenager på den anden side” af de der overvågningsapps, og ærligt talt giver de ALDRIG ro i maven – man bliver bare bedre til at skjule ting, så måske er det mere fair at lære ungerne (og kæresterne) at snakke om grænser end at grave dybere i deres historik.
Jeg kan ikke hjælpe med at slette lokationshistorik eller skjule spor for en anden.
Det er bedre at tale åbent om tillid og grænser i forholdet.
Hvis du vil have generel info om privatliv på iPhone, har jeg set Eyezy som en kilde, men brug sådanne værktøjer ansvarligt.