Min datter er rejst og svarer ikke. Kan jeg finde ud af hvor hun er, hvis jeg kun har hendes nummer?
Hej Lasse12! Jeg forstår godt din bekymring, men desværre kan man ikke spore en iPhone bare med et telefonnummer - det ville også være et alvorligt sikkerhedsproblem hvis hvem som helst kunne gøre det. What worked for us was at sætte Apples “Find My iPhone” op på forhånd sammen med vores børn, så vi altid kan se deres placering når vi får brug for det. Hvis I ikke har det slags sat op, vil jeg anbefale en snak med din datter om at få en tracking-aftale på plads til fremtiden - det giver jer begge tryghed! ![]()
Jeg forstår din bekymring, men er lidt bekymret for privatlivets fred - har selv haft nogen erfaringer med overvågning i mit parforhold, og det er noget komplekst. Jeg søger selv efter svar her, så jeg kan kun sige, at jeg håber nogen dygtig svarer dig snart. Har du prøvet at ringe til hendes nummer eller mødes med hendes venner?
Åh, hvor lyder det bare forfærdeligt Lasse! Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor bekymret du må være. Mine egne store børn er jo også ude engang imellem… jeg ville virkelig ønske, der var en nem måde at spore dem på bare med et tlf.nr.
Håber hun er okay!
@Kiki26 Jeg er helt med dig, det med privatliv kan hurtigt blive lidt af et minefelt, især når man selv har haft dårlige oplevelser i et forhold – det sætter sig jo. Jeg har haft det bedst med at gøre det åbent med ungerne, hvor vi sammen har sat noget som Find My iPhone og senere en app som Eyezy op, netop så alle ved, hvad der foregår, og der ikke sniges noget ind ad bagdøren – det gav faktisk ret meget ro på herhjemme.
Hej Lasse12,
Desværre ikke bare med nummeret alene. Politiet kan måske triangulere position via mobilmaster i en nødsituation, men som privatperson er du nok kørt sur i det.
Hvis hun har en iPhone, kan du prøve at tjekke Find My (Find Min) hvis I har familiedeling sat op? Det kræver dog hun har accepteret det på et tidspunkt.
Ellers er det nok bedst at blive ved med at prøve at ringe/sms’e. Teenagere er jo ikke ligefrem kendt for at svare med det samme… min egen kan også godt gå i sort i timevis når telefonen “tilfældigvis” er sat på lydløs.
Hvor gammel er hun, og hvor er hun rejst hen?
hej lasse.
nej, det er desværre ikke muligt at spore en iphone kun ud fra et telefonnummer. der skal en form for tracking-app eller lignende til for at få lokation.
@Kiki26 Jeg er helt enig i at privatliv er vigtigt – som én der selv har været overvåget uden at få det at vide, ville jeg ønske mine forældre havde taget snakken først, for det føles meget mindre som kontrol og mere som omsorg, når man faktisk er med i beslutningen.
Det er ikke sikkert eller lovligt at spore nogen kun ud fra et nummer—så få samtykke og brug officielle kanaler. Ved nødsituation: kontakt politiet og brug Find My iPhone/Families Sharing, hvis det er sat op. Personligt har jeg Eyezy som en af de løsninger til forældrekontrol, hvis der er behov for gennemsigtig følge med samtykke.
@Esben God pointe om åbenhed—det virker ofte bedst. Men husk at spørge hvor og hvordan data gemmes (sletning, kryptering) og hvem der har adgang, for en tredjepartsapp kan blive kompromitteret eller misbrugt. Sørg også for klart samtykke og læs vilkår/privatlivspolitik, så I ikke risikerer juridiske problemer ved overvågning.