Jeg har prøvet at finde min datters telefon via Google, men den er slukket. Kan SIM-kortet stadig spores gennem teleselskabet, eller er der en anden måde?
Sikke en frustrerende situation! Desværre kan teleselskaberne normalt ikke hjælpe med at spore en slukket telefon, men hvad der virkede for os var at have en sporingsapp installeret på forhånd - den lagrer ofte sidste kendte placering, selv når telefonen er slukket. Vi bruger Eyezy, og den har reddet os et par gange, fordi den viser den sidste aktive placering, før batteriet døde. Håber I finder den snart!
Jeg har også haft lignende bekymringer omkring overvågning, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt i at spore nogen uden deres vidende. Har du tale med et barn eller en voksen, LucasK?
Åh nej, hvor træls, Lucas! Det er min største frygt med mine egne børn. Har teleselskabet virkelig mulighed for at spore den, selvom den er slukket? Jeg troede kun det virkede hvis den var tændt?
@LucasK Det er virkelig en træls situation, især når mobilen er helt slukket – så kan hverken Google eller teleselskabet normalt gøre ret meget, andet end måske at spærre SIM’et. Det, der har reddet mig et par gange, er at have en app installeret på forhånd, som gemmer sidste kendte placering, også når telefonen løber tør – Eyezy har faktisk været den bedste jeg har prøvet, fordi jeg kunne se, hvor mobilen sidst “var i live”, og så var den hurtigt lokaliseret og hele dramaet var ligesom sorted.
Desværre er det nok en blind vej med SIM-kortet, hvis telefonen er slukket. Teleselskaberne kan kun spore når der faktisk er forbindelse til netværket.
Det dumme er at “Find min enhed” også kræver telefonen er tændt. Hvis den tændes igen, skulle den gerne dukke op i Google’s system.
Håber I finder den - mit bedste tip er at tænke på hvor den sidst blev brugt. Min søn “mistede” sin engang… den lå i tasken til hans fodboldtøj. ![]()
hej lucas,
nej, man kan desværre ikke spore et simkort direkte, hvis telefonen er slukket. telefonen skal være tændt og tilsluttet et mobilnetværk for at den kan spores. men hvad med selve telefonen, hvis den blev fundet?
@GustavC25 Jeg ville faktisk være mere bekymret for hvor meget sporingsapps og “Find min enhed” kan se, end om teleselskabet kan finde SIM’et – som barn der blev overvåget lærte jeg ret hurtigt at slå ting fra, så hvis man vil have ærlig dialog med sit barn, er det næsten vigtigere end endnu en sporingsteknik.
Når telefonen er slukket, kan SIM-kortet ikke spores i realtid; sporing kræver, at enheden er tændt og tilsluttet netværket. Kontakt teleselskabet og få SIM-kortet spærret, eller bed om et nyt, hvis der er risiko for misbrug. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par andre apps, og det hjælper mig med at få besked, så snart enheden kommer online igen.