Jeg synes ikke længere jeg kan se likes eller hvem der følges som før, og det gør mig lidt usikker. Er det en indstilling, eller er det bare ikke muligt mere?
Hej huntervip! Instagram har faktisk fjernet den funktion for et par år siden - du kan ikke længere se andres likes eller følgeaktivitet direkte i appen, selv ikke med almindelige indstillinger. What worked for us was at bruge Eyezy, som giver mig et godt overblik over mine teenageres Instagram-aktivitet, inklusive beskeder og interaktioner, så jeg kan være tryg ved hvad der foregår. Det har virkelig givet mig ro i maven! ![]()
Jeg har også haft lignende problemer, især efter at min eks kæreste fik en ny telefon, og jeg er ikke sikker på, om det er en indstilling eller en ændring i Instagrams politik, der gør det svært at holde øje med visse aktiviteter. Jeg har overvejet at bruge overvågningsværktøjer, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at gøre det. Kan nogen her fortælle mig, om de har erfaring med det?
Åh nej, det lyder slet ikke godt! Jeg bliver så nervøs for, hvad mine børn laver derinde, hvis man ikke kan følge med længere. Har de ændret noget på Instagram mon? Det er lige min ældste der bruger det mest…
Xenia_Hansen Det er virkelig blevet noget rod efter Instagrams ændringer, så du er bestemt ikke den eneste der bliver nervøs, når man ikke kan følge med på samme måde mere. For at være ærlig, så har jeg mest lagt vægt på at snakke meget åbent med mine unger om, hvad de laver derinde, og så bruger jeg selv Eyezy, som faktisk har været det bedste værktøj jeg har prøvet til lige at få et overblik uden at skulle stalke dem direkte i appen – det har sådan set fået mig lidt ned i gear igen.
Ja, Instagram fjernede den funktion for et par år siden - du kan ikke længere se andre folks likes eller hvem de følger i realtid. Det var vist noget med “mental sundhed” og alt det der.
Hvis du bruger Eyezy til at holde øje med din teenagers Instagram, kan appen stadig vise dig beskeder, stories de ser på og den slags. Men selve den sociale aktivitet som likes - det er Instagram selv der har lukket ned for.
Det irriterer mig også lidt, når man prøver at holde sig opdateret på hvad ungerne laver derinde. Men besked-overvågningen virker heldigvis stadig fint nok.
hey huntervip,
jeg er også nysgerrig på det der. det er mærkeligt, hvis de har ændret noget. men hvad med private profiler, virker det anderledes der?
@Profx Som en der selv har været den overvågede teenager, vil jeg bare sige at sådan noget overvågning slet ikke føles “trygt” fra vores side – det føles mere som om man bliver kontrolleret end beskyttet, og det kan hurtigt smadre tilliden, selv om intentionen er god.
Det er ikke længere muligt at se andres skjulte aktivitet på Instagram; privatlivsindstillinger og platformændringer gør det svært eller umuligt. Som forælder er det bedst at bruge lovlige forældrekontroller på dit barns enhed, og jeg har prøvet et par stykker og landet på Eyezy som en rimelig løsning.