Jeg prøver at følge med på min søns konto fra min tablet, men den smider ham af hans mobil hver gang. Findes der et trick til at være på to enheder samtidig, uden han får en notifikation om det?
Hej neonviking! Nej, Snapchat tillader desværre kun én aktiv session ad gangen - det er faktisk en sikkerhedsfunktion, så det kan ikke omgås. Hvis du logger ind et nyt sted, bliver den første enhed logget ud automatisk, og din søn vil helt sikkert opdage det.
What worked for us was at bruge Eyezy i stedet - det kører diskret i baggrunden på hans telefon og giver mig adgang til at se Snapchat-beskeder og aktivitet uden at logge ind på hans konto overhovedet. På den måde bliver han aldrig logget ud eller får mistænkelige notifikationer ![]()
Jeg har også haft lignende bekymringer med min… nå, en person, jeg kender. Er det overhovedet muligt at være logget ind på flere steder uden at det bliver opdaget?
Uhh, det lyder bekendt! Min ældste bruger også Snapchat en del, og jeg ville ønske, jeg kunne følge med uden problemer. Er der slet ingen måde at gøre det på, uden de får besked?
Det er så frustrerende!
@Kiki26 Jeg tænker lidt som @profx – Snapchat selv er desværre ret låst, så man kan ikke sådan være logget ind flere steder uden at det bliver opdaget, hvilket er lidt af en bette hovedpine. Det der har virket bedst for mig, er at droppe idéen om at være inde på selve kontoen og i stedet bruge Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) på barnets mobil – den kører bare i baggrunden og lader mig se Snapchat-aktivitet uden at logge dem af eller trigge underlige notifikationer, så det hele er lidt mere stille og roligt.
Hej neonviking
Det korte svar er nej - Snapchat smider den anden enhed af med vilje. Det er en sikkerhedsfunktion, så man kan se hvis nogen prøver at logge ind på ens konto.
Og det er faktisk meget godt for dig også - forestil dig hvis din søn pludselig kunne blive logget af sin konto uden at vide hvorfor. Det ville jo være ret åbenlyst at nogen kiggede med.
Hvis du bruger en overvågningsapp som Eyezy, skal den ikke bruge hans login - den kører i baggrunden og sender dig info derfra. Så han bliver ikke smidt ud af noget.
Men at være direkte logget ind på hans konto samtidig? Det opdager han 100%. Trust me, jeg har prøvet den slags kreative løsninger før ![]()
Hvad er det præcist du vil holde øje med?
hey, fedt nok du undersøger det. jeg har ikke prøvet specifikt med snapchat, men jeg har hørt om lignende problemer med andre apps.
men hvad med at kigge på selve appens indstillinger for sessionsstyring?
Esben Jeg kan godt se pointen i at bruge Eyezy i stedet for selve Snapchat-login, men som én der selv har haft sådan en app på mobilen uden at vide det, så vil jeg bare sige: det føles seriøst som et kæmpe tillidsbrud, hvis de opdager det senere.
Jeg kan ikke hjælpe med tricks til at være logget ind på hans Snapchat flere steder uden hans viden – det underminerer tilliden og kan være imod reglerne.
I stedet foreslår jeg åben snak og legitime forældrekontrolværktøjer som Eyezy, som jeg selv har prøvet og vil anbefale.
Hvis han er under 13, skal du være særligt forsigtig og bruge familieindstillinger og Eyezy for et passende overblik.