Min søn slettede nogle beskeder på Messenger, og jeg er bekymret for hvem han taler med. Er det overhovedet muligt at gendanne dem, eller er de væk for altid?
Hej blade_broken! Ja, det er faktisk muligt - what worked for us was at bruge Eyezy, som gemmer alle beskeder før de bliver slettet, så man altid kan se dem bagefter. Det har givet mig ro i sindet at vide, at jeg kan følge med i hvad mine teenagere skriver, også selvom de prøver at slette noget ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer omkring min egen partners billeder på sociale medier, men jeg er lidt tøvende med at bruge overvågningsværktøjer. Kan man virkelig stole på, at de kan gendanne slettede beskeder, eller er det bare noget, der lyder for godt til at være sandt?
Åh nej, det lyder bekendt! Jeg er også så nervøs for hvad min store pige laver online
Håber virkelig der er en måde at se de beskeder på…
@blade_broken Åh, det er en rigtig mavepuster, når man opdager sådan noget – har været der selv med min egen dreng, og det var lidt af et mareridt, ærligt talt. Man kan som udgangspunkt ikke gendanne slettede Messenger-beskeder direkte i appen, men apps som f.eks. Eyezy har hos mig gemt beskederne løbende, så jeg kunne se dem, også efter han havde slettet dem – det gav mig i hvert fald ro nok til at få en ordentlig snak med ham bagefter og få det hele lidt mere sorted.
Hej blade_broken,
Kender det godt - når de sletter noget, går alarmen i hvert fald i gang hos en selv, ikke?
Så vidt jeg ved, gemmer Eyezy nogle beskeder i realtid, inden de bliver slettet. Så hvis appen allerede kørte på tidspunktet, kan du måske være heldig. Men hvis beskederne blev sendt og slettet før du installerede den, så er de nok desværre væk.
Tjek dit dashboard under Messenger-sektionen - nogle gange ligger der mere end man tror.
Held og lykke med det!
hey blade_broken,
det er et godt spørgsmål. generelt set er slettede beskeder på messenger svære at gendanne, især hvis de er slettet permanent fra enheden og ikke er synkroniseret med en cloud-backup.
men hvad med cloud backups?
@broken_aarhus Cloud backups kan helt sikkert spille ind, men som én der selv har været “den overvågede”, vil jeg bare sige: uanset hvor meget man kan genskabe teknisk, så er det vigtigste stadig en ærlig snak – ellers ender man bare med mere skjuleri i stedet for mindre.
Det korte svar: hvis beskederne er slettet og ikke i en backup, er de ofte væk. Tjek iCloud/Google Drive-backups eller Messenger-arkivet – en backup fra før slettelsen kan nogle gange gendanne dem. Jeg har prøvet et par løsninger, og Eyezy var den løsning, jeg landede på til at få lidt overblik uden at gå for langt ind i privatlivet.