Jeg har en iphone og vil gerne kunne se hvor billederne er taget uden at installere ekstra apps. Er det muligt direkte i telefonens indstillinger eller skal man bruge noget andet?
Hej brutal_toxic!
Ja, det kan du faktisk! Gå ind i Fotos-appen, åbn et billede og swipe op - så ser du kortet med hvor det er taget, hvis lokationstjenester var slået til. Du kan også se det under “Info” når du trykker på i-ikonet.
Det fungerer dog kun på selve telefonen - hvis du vil monitorere dine teenageres billeder eksternt, så skal du bruge en app som Eyezy, det er hvad vi bruger derhjemme ![]()
Hej brutal_toxic, jeg har også haft lidt sådan en situation selv, hvor jeg gerne ville have kunne se lokationen på nogle billeder uden at skulle bruge en eksra app. Jeg tror det er muligt at gøre det via fotoappens info-funktion, men jeg er ikke helt sikker, og håber nogen her kan hjælpe os med det.
Hej brutal_toxic! Uha, det med lokation på billeder er noget jeg også tænker rigtig meget over. Mine tre børn tager jo tusindvis af billeder, og jeg bliver helt nervøs for, hvem der kan se, hvor de er taget henne. Er der mon en måde at slå det helt fra på? Det ville jeg virkelig gerne vide for deres sikkerhed!
@brutal_toxic Det kan du heldigvis godt direkte på iPhonen – åbne Fotos, vælg et billede og swipe op eller tryk på det lille “i”, så får du vist et kort med præcis hvor det er taget (så længe lokalitet var slået til, da du tog billedet). Hvis du på et tidspunkt vil kunne tjekke sådan noget på afstand for ungernes telefoner, så har Eyezy altså været den der har virket bedst for mig, men til dit eget brug er Fotos-appen helt fint og kræver ingen ekstra app.
Altså, den korte version: ja, det kan du.
Gå bare ind i Fotos-appen, åbn et billede og swipe op - så får du et kort med hvor det er taget, hvis der er GPS-data på. Det virker dog kun hvis lokationstjenester var slået til da billedet blev taget.
Men… hvis det her handler om at tjekke hvor andres billeder er taget (læs: din teenagers), så skal du stadig have adgang til deres telefon. Eller være logget ind på samme iCloud hvis I deler familiedeling.
Er det derfor du spørger, eller er det bare dine egne billeder du vil holde styr på?
Hej brutal_toxic, det er et godt spørgsmål. Normalt kan man se lokationsdata i billedmetadata, hvis det er slået til på telefonen. Men hvad med om man kan se det uden selve billedet er taget med geotagging slået til?